به گزارش افکارنیوز، " ملا عبدالرؤوف " فرمانده سابق طالبان در " هلمند " واقع در جنوب غربی افغانستان، به تازگی با داعش اعلام بیعت کرده است.
یکی از شخصیتهای برجسته منطقه " سنگین " در هلمند به نام " سیدالدین سنگینوال " به " بی بی سی " تأکید کرد: داعش پس از جایگزین کردن پرچم سیاه خود به جای پرچم سفید طالبان، با طالبان اصطکاک پیدا کرد.
سیدالدین گفت: در درگیری میان داعش و طالبان حدود بیست تن از دو طرف کشته و یا زخمی شدند.
از سوی دیگر ژنرال محمود فرمانده نظامی افغانی مسؤول منطقه سنگین تاکید کرد: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که تشکیلات جدید داعش طی چند روز گذشته شکل گرفته است.

ژنرال محمود خاطرنشان کرد: عناصر تشکیلات یاد شده سعی دارند تا حمایت مردم از داعش را جذب کنند و هم اکنون در حال آماده کردن خود برای نبرد هستند.
" ملا عبدالرؤوف " فرمانده تشکیلات جدید داعش یکی از فرماندهان جنبش طالبان بود و پس از بازداشت شدن توسط نیروهای آمریکا در سال ۲۰۰۱ شش سال را در زندان گوانتانامو بسر برد. گزارشهای رسیده حاکی است اختلافاتی میان وی و ملا عمر رهبر جنبش طالبان روی داده است.
" ملا عبدالرؤوف " با " امیر محمد " حاکم ولایت " نیمروز " دارای رابطه خویشاوندی است.

امیر محمد گفت: عبدالرؤوف قبل از انتقال به گوانتانامو یکی از پاهای خود را از دست داد.
وی خاطرنشان کرد: تشکیلات داعش سعی داشت تا در ولایت " فراه " در جنوب غرب افغانستان جنگجویانی را جذب خود کند اما ساکنان آن و پلیس داعشی ها را از این ولایت بیرون راندند.
وی افزود: تشکیلات جدید گاهی تحت عنوان القاعده و گاهی به نام طالبان و هم اکنون نیز با عنوان داعش می جنگند.

سخنگوی سابق جنبش طالبان پاکستان در یک نوار ویدیویی انتشار یافته در اینترنت گفت: بسیاری از فرماندهان داعش در افغانستان فعالیت می کنند و جنبش طالبان پاکستان با داعش همپیمان شده است. در این نوار عکس شماری از فرماندهان مناطق مختلف افغانستان انتشار یافته که گفته می شود با داعش بیعت کرده اند.

افراد یاد شده در این نوار می گویند که وفاداری خود به ملا عمر سرکرده طالبان به ابوبکر بغدادی سرکرده داعش تغییر داده اند.
این موضوع خطرناک ترین چالش فراروی وحدت فرماندهی جنبش طالبان طی چند سال گذشته بشمار می رود.
ملا عمر از سال ۲۰۰۱ در ملاء عام مشاهده نشده است اما عناصر جنگجوی او حتی پس از پایان یافتن ماموریت نیروهای غرب در افغانستان در اواخر سال گذشته به حملات خود علیه ارتش افغانستان ادامه می دهند.
فرماندهان نظامی افغانستان می گویند: اگر تشکیلات داعش بتواند به افغانستان نفوذ کند در آن صورت ماهیت جنگ بدون شک تغییر خواهد یافت .