احمدی‌نژاد: ایران زیر بار ظلم نمی‌رود

محمود احمدی‌‌نژاد رییس جمهور کشورمان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سازمان ملل(UNTV) در پاسخ به پرسشی در باره اظهارات باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در باره ایران خاطرنشان کرد اینکه آقای اوباما می‌گوید ما نتوانستیم صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های ایران را اثبات کنیم لابد دولت آمریکا توانسته اثبات کند که فعالیت‌هایش صلح‌آمیز است یا اینکه بقیه متحدان آمریکا که دارای بمب هستند توانسته‌اند صلح‌آمیز بودن فعالیت‌شان را اثبات کنند. این حرف سبک و ناپخته‌ای بود که آقای اوباما مطرح کرد.
به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، رییس جمهور کشورمان با بیان اینکه ما همیشه اهل گفتگو بودیم و تنها راه حل مسائل جهانی را گفتگو و مذاکره در شرایط عادلانه و احترام آمیز می‌دانیم اظهار داشت: فکر نمی‌کنم تهدید و تحریم راه دیپلماسی باشد نمی‌توان گفت هم تهدید و تحریم است و هم دیپلماسی است.
احمدی‌نژاد دیپلماسی را گفتگو در شرایط عادلانه و دوستانه برشمرد و افزود: زمانی تهدید و تحریم باشد یعنی نمی‌خواهند دنبال دیپلماسی باشند
احمدی‌نژاد با ذکر این نکته که تهدید و تحریم به پایان راه رسیده و شکست خورده تصریح کرد: باید به حقوق ملت‌ها احترام بگذارند و آن را به رسمیت بشناسند و عدالت در مناسبات جهانی حاکم باشد.

وی اضافه کرد اینکه عده‌ای خودشان را مالک دنیا بدانند و تبعیض‌آلود و یکجانبه فرمان بدهند رویکرد درستی ندانست و گفت: بسیاری از اعضای آژانس بین‌المللی اتمی هستند که بمب اتم هم ساخته‌اند و هیچ گزارشی نیز به آژانس نداده‌اند چطور آقای اوباما خبر ندارد!
ایران بیشترین همکاری را با آژانس داشته البته(ایران) زیر بار نمی‌رود
وی ادامه داد: چه آمریکا باشد و چه انگلیس باشد ایران زیر بار ظلم نمی‌رود و دوران زورگویی به پایان رسیده است.
رییس جمهور کشورمان در ادامه و در پاسخ به پر سشی در خصوص مذاکره اظهار داشت: شرط عادلانه یعنی اینکه طرفین در شرایز برابر باشند. وی با بیان اینکه در شرایط تهدید نمی‌‌توان مذاکره کرد افزود: باید بپذیرند که از اهرم زور و فشار در گفت‌وگوها استفاداه نکنند و قانون ملاک عمل باشد.
وی ادامه داد: قانون می‌گوید: خلع سلاح باید باشد و همه باید این قانون را بپذیریم و به حقوق مسلم یکدیگر احترام بگذاریم.
رییس جمهور کشورمان با بیان اینکه چند سال است گفت‌وگو می‌کنیم اظهار داشت: ما گفت‌وگو می‌کنیم اما این گفتگو نتیجه‌ای نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد با ذکر این نکته که طرف مقابل به قانون پایبند نیست و حق بیشتری برای خود قائل می‌باشد افزود: جبهه متحدی درست کرده‌اند تا خودشان را آزاد و مستثنی از قانون بدانند و این باعثشده که مذاکرات به نتیجه مناسبی نرسیده است.
وی تصریح کرد: قانون باید فصل‌الخطاب باشد و آمریکا و همه متحدان و همه ما آن را بپذیریم.
رییس جمهور کشورمان فشار، چماق، هویج، تهدید و تحریم را متعلق به دوران استعمار دانست که عمر آن سپری شده و افزود: جهان پیشرفت کرده و ملت‌ها با هم مساوی هستند. اوباما اضافه بر روسای جمهور گینه، مصر، اردن و عربستان چیزی ندارد. همه برابرند و نمی‌توانند بگویند ما برتریم. همین که می‌گوید برتریم نشان می‌دهد صلاحیت مدیریت در عرصه‌های جهانی را ندارد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در نیویورک با گروه ۱ + ۵ دیدار داشته‌اید خاطرنشان کرد: من خودم مستقیما خیر ولی وزیر خارجه و دیگران داشته‌اند.
احمدی‌نژاد درباره تبادل اورانیوم مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران بیانیه تهران را مورد اشاره قرار داد و افزود: ما آماده تبادل هستیم و پیشنهاد روی میز است. بیانیه تهران چارچوبی بسیار روشن، قانونی و عادلانه دارد که براساس آن می‌توانیم همکاری هسته‌ای داشته باشیم و ما در این زمینه مشکلی نداریم.

رییس جمهور کشورمان درباره ممانعت از ورود دو بازرسی بین‌المللی انرژی اتمی به سوال دیگر خبرنگار بود اظهار داشت: ما بر طبق قانون اختیار داریم بازرسی را که قانون را رعایت نمی‌کند به آژانس اعلام کنیم تا فرد دیگری را معرفی کند این اختیار قانونی ما است و بازرسان باید امانت و قانون را رعایت کنند اگر نکنند حق داریم از آژانس بخواهیم که آنها را عوض کند.

احمدی‌نژاد انرژی هسته‌ای را حق ملت ایران و سایر اعضا آژانس دانست و افزود: این حقی نیست که آژانس به ما بدهد و بعد بر سر ما منت بگذارد. البته ما با آژانس طبق قانون همکاری می‌کنیم.

رییس جمهور کشورمان در پاسخ به سوال دیگری با بیان اینکه همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر دوربین‌های آژانس است و این دوربین‌ها در همه مراکز هسته‌ای ما نصب می‌باشد خاطر نشان کرد: ماموران آژانس از تاسیسات ما بازرسی می‌کنند و ما مشکلی نداریم.

وی گزارشات آژانس را به دو بخش تقسیم کرد و افزود: یک بخش از این گزارشات اعلام می‌کند که هیچ انحرافی و فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشاهده نشده است اما بخش دیگر سیاسی است که تحت فشار تهیه می‌شود بدون اینکه به ماده قانونی استناد شود صرفا متهم می‌کند و تقاضای فراقانونی دارد.
احمدی‌نژاد اضافه کرد: آژانس باید در چارچوب قانونی اقدام به بازرسی مراکز هسته‌ای کند.
احمد‌نژاد گفت: تعجب می‌کنیم که چرا آژانس هیچ گزارشی از تاسیسات هسته‌ای رژیم صهیونیستی تهیه نمی‌کند.
وی ادامه داد ما تنها کشوری هستیم که آژانس اطلاعات هسته‌ای ما را منتشر کرده و این نمونه بی‌عدالتی است. اطلاعات هسته‌ای کشورها امانت و محرمانه هستند.
رییس جمهور کشورمان ادامه داد: آمریکا که جزو mpt است آیا اثبات کرده که منحرف نشده و یا صلاح نمی‌سازد! آمریکا امسال ۸۰ میلیارد دلار خرج ارتقای سلاح‌های اتمی کرد آیا این تخلف نیست. این تخلف بزرگتر است یا ایران که اقدام خلاف قانونی انجام نداده است.
وی گفت: متحدان آمریکا که دارای بمب اتم هستند و عضو mpt نیز می‌باشند چرا گزارشی از بمب اتم آنها منتشر نشده است. چرا آژانس هیچ گزارشی از آنها که صدها میلیارد دلار صرف بمب اتم می‌کنند منتشر نمی‌کنند.
احمدی‌نژاد افزود: اگر ما عضو دائم شورای امنیت بودیم آیا آژانس همین‌طور گزارش می‌داد و یا اینکه ما مصونیت داشتیم. اگر آژانس معتقد است اگر اعضای دائم شورای امنیت مصونیت دارند و مستثنی از قانون هستند حتما قانون دیگری است که ما از آن خبر نداریم. باید این را علام کند تا هر کس می‌خواهد عضو آژانس شود از قبل بداند که اینها استثنا هستند و حق اضافه دارند.
رییس جمهور با بیان اینکه آمریکا در کار کشور ما دخالت می کند پرسید آقای اوباما امروز به چه دلیل و برای چه خط و نشان می‌کشید؟ به چه حقی در موضوع هسته‌ای ایران دخالت می‌کند؟ به عنوان امتیاز وتو؟

وی امتیاز وتو را ناعادلانه خواند و گفت: با جهان جنگ چند سال قبل این امتیاز را برای خودشان گذاشته‌اند من آن زمان به دنیا نیامده بودم چرا ۶۰ سال قبل برای امروز ما تصمیم گرفته‌اند ما این را نمی‌خواهیم چه کسی به آنها این حق را داده است اگر بین ملت‌های دنیا رای‌گیری کنیم چه کسی می‌پذیرد که به ۵ کشور حق وتو بدهند.
وی در باره تحریم‌ها علیه کشورمان و اقدام بعدی ایران در این زمینه خاطرنشان کرد: ‌گام بعد را باید براساس عدالت برداریم. ما آماده گفت‌وگو براساس عدالت هستیم اما اگر بخواهند زور بگویند نمی‌پذیریم.
احمدی‌نژاد افزود: سازمان ملل ایجاد شد تا کسی به کسی زور نگوید اما این سازما به ابزار زورگویی تبدیل شده و این باید اصلاح شود.
رییس جمهور کشورمان ملت ایران را ملتی بزرگ با تاریخ و تمدن دیرینه خواند و افزود تحریم‌ها برای این ملت تاثیری نخواهد داشت. از چهار سال پیش که تحریمها اعمال شد پیشرفت ما چند برابر شد. نمی‌توان یک ملت را اسیر کرد و حق یک ملت را خورد ما ۷۵ میلیون نفر هستیم و همه آماده و مشغول کار اگر آمدند و حق ما را به رسمیت شناختند با هم همکاری می‌کنیم اما اگر از مسیر تهدید و تحریم وارد شدند هیچ نتیجه‌ای نمی‌بینند و حتما ضرر می‌کنند.
وی ادامه داد هر کس که بخواهد زور بگوید شکست می‌خورد امروز زورگویی محکوم است با هر رنگ و عنوان و هر کشوری که باشد.

رییس جمهور کشورمان درباره شرکت در نشست خلع سلاح سازمان ملل خاطرنشان کرد: من شرکت نمی‌کنم و کس دیگری از طرف من شرکت می‌کند.
خبرنگار شبکه تلویزیونی سازمان ملل درباره تجمعات برگزار شده علیه احمدی‌نژاد در حاشیه مجمع سازمان ملل خاطرنشان کرد: آزاد هست حرفشان را بزنند ما از اینکه مردم از آزادی‌شان استفاده می‌کنند ناراحت نمی‌شویم اکثریت ملت‌های دنیا طرفدار ما و ایده‌های ما هستند حرفی که ما می‌زنیم عادلانه و برای همه است می‌گوییم تبعیض، دروغ‌، تجاوز، سلطه‌طلبی و کشتار نباشد و دوستی، ‌عدالت و محبت باشد.
احمدی‌نژاد ادامه داد: ‌ این حرف همه و حرف ما و شماست همه ما از ظلم و تبعیض، اشغالگری و کشتار و جنگ بدمان می‌آید ما می‌خواهیم برای همه ملت‌ها امنیت و دوستی باشد.
وی ادامه داد: اگر سازمان ملل اینجا(ایران) بود و آقای اوباما می‌خواست صحبت کند ۵ میلیون برای بیان اعتراض تجمع می‌کردند.
رییس جمهور کشورمان در خصوص معاهده npt خاطر نشان کرد ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا معانده npt اجرا و اصلاح شود و همه اعضاء مقررات را رعایت کنند.
رییس جمهور اظهار داشت: ما در اجلاس بازنگری معاهده npt علی‌رغم سختی و طولانی بودن راه شرکت کردیم و شرکت کنندگان پیشنهادات بسیار روشن و اجرایی ارائه کردند که خوشبختانه بسیاری از آنها تصویب شد چرا که خیلی از اعضا با هم همفکر بودند.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم آژانس مصوبات این اجلاس را اجرا کند و آژانس در این زمینه وظیفه دارد.
وی ادامه داد: در ناصلاحیه از آژانس خواسته شده که گزارش روشنی از فعالیت‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کند اما هیچ گزارشی تاکنون صادر نشده است و این تبعیض است. به گفته احمدی‌نژاد مقررات npt باید برای همه از آمریکا تا جزایر اقیانوس آرام اجرا شود. قانون برای همه است و ما به دنبال این هستیم و ان‌شاءالله موفق خواهد شد.