آزادی قریب الوقوع مناطقی از کرکوک

به گزارش افکارنیوز، نجات حسین عضو شورای استان کرکوک بیان کرد: مناطق جنوب غرب کرکوک از جمله الحویجه به زودی از لوثداعش آزاد خواهد شد.

وی افزود: داعش به دنبال ورود به کرکوک و تسلط بر شرکت های نفت و گاز است اما نیروهای پیشمرگه و دستگاه های امنیتی دیگر مانع از اجرای طرح داعش شدند و این طرح را به شکست کشاندند.

حسین تاکید کرد: نیروهای امنیتی در استان کرکوک تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف شرکت های نفت و گاز انجام داده اند و خطوط دفاعی را برای حفظ همه تاسیسات حیاتی تقویت کرده اند.

مناطق جنوب غربی کرکوک شامل منطقه الحویجه و توابع آن شامل الزاب، العباسی، الریاض و الرشاد تحت اشغال داعش است.

اصابت سه گلوله خمپاره به کرکوک


یک منبع وابسته به پلیس کرکوک از اصابت سه گلوله خمپاره به شهر کرکوک خبر داد وافزود: دو گلوله به فرودگاه کرکوک و پایگاه الحریه که نیروهای پیشمرگه و مرکز پلیس کرکوک در آن قرار دارد اصابت کرده است و گلوله سومی به انبار نفت اصابت کرده است.

هلاکت ۵ داعشی در جنوب کرکوک


هلو نجات حمزه مدیر امنیت سازمان " آسایش " در استان کرکوک اعلام کرد: نیروهای آسایش با حمله به منزلی در منطقه دومیز در جنوب کرکوک با داعشی هایی که در آن کمین گرفته بودند درگیر شدند که در این عملیات دو نفر از نیروهای آسایش کشته شدند و پنج نفر از تروریستهای داعش به هلاکت رسیدند.

مهار آتش میدان نفتی خبار در غرب کرکوک

یک منبع وابسته به شرکت نفت شمال عراق از خاموش شدن آتش میدان نفتی خباز در غرب کرکوک که از سوی تروریست های داعش آتش زده شده بود خبر داد.

هلاکت ۱۲۰ داعشی در جاده کرکوک - صلاح الدین

محمد خلیل عضو کمیته در شورای استان کرکوک گفت: نیروهای امنیتی موفق به هلاکت ۱۲۰ داعشی در جاده کرکوک به صلاح الدین شده اند. وی افزود: اوضاع امنیتی در جاده کرکوک تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

هلاکت طراح حمله به کرکوک


منابع کُردی از کشته شدن ملا شوان که همراه تعدادی دیگر از داعشی در نوار ویدئویی در شب سی ام ماه ژانویه تهدید به ورود در کرکوک کرده بود خبر دادند و اعلام کردند: وی طراح حمله به کرکوک بود.

برخی گزارش ها حاکی است که ۸۰ درصد از تروریست هایی که به کرکوک یورش برده بودند کردهایی بودند که با هدف تسلط بر نفت آن دست به این یورش زده بودند.

ادامه جنایات ضد بشری داعش در موصل و دیالی


منابع آگاه در موصل اعلام کردند: داعش سند منازل مسیحیان را به نام اعضای خود می زند و از برخی از این منازل برای انبار سلاح و مقرهای خود استفاده می کند. این منابع بیان کردند: اوضاع داخلی در موصل از بد به بدتر رسیده است و اوضاع و احوال معیشتی مردم شهر بسیار بداست و قتل و ترور بیداد می کند. همزمان داعش از نظر روحی از هم فروپاشیده است و جریان های مقاومت ضد داعش افزایش داشته است و پرچم های عراق و کردستان عراق در برخی مناطق نصب می شود.

به گفته این منابع داعشی ها منازل مسیحیان را در الحمدانیه و تلکیف مورد سرقت قرار داده اند. داعشی ها دست به جنایات بی شمار در استان نینوا به ویژه در سنجار، شهر موصل و دشت نینوا علیه مسیحیان و ایزدی ها و دیگر طیف ها می زنند و همه کسانی که مخالف آن فکر کنند را می کشند.

کتابخانه ها و کتاب ها به سرنوشت دوران مغول گرفتار شدند

منابع آگاه اعلام کردند: داعش دهها کتاب با مضمون ادبی را در کتابخانه های خصوصی و دانشگاهی در موصل و منطقه المقدادیه در عراق به آتش کشیده است.

این منابع بیان کردند: داعش با جمع کردن دیوان های شعری و رمان و قصه های کودکان و دیگر آثار ادبی از کتابخانه های خصوصی اقدام به سوزندان آنها در ملاعام کرده است.
در موصل داعشی کتابخانه موصل را آتش زدند و صدها کتاب را در برابر دانشجویان سوزاندند.

۱۰۰۰ نیروی مردمی در چهار اردوگاه در شرق موصل درحال آموزش هستند


محمد ابراهیم رئیس کمیته امنیتی موصل با اشاره به اقدامات جاری برای آزاد سازی موصل اعلام کرد: نیروهای مردمی در روستای غداد در نزدیک جبل بعشیقه در شرق موصل تحت آموزش قرار دارند و تعداد آنها بیش از هزار نفر است. وی افزود: تعداد اردوگاه های آموزشی داوطلبان از ساکنان نینوا به چهار اردوگاه افزایش یافته است و شامل اردوگاه دوبردان، زمار، ربیعه و مخمور است.

شروع عملیات آزاد سازی موصل در اواخر مارس

نوری البجاری نماینده وابسته به استان نینوا اعلام کرد: نیروهای امنیتی اواخر مارس عملیات آزاد سازی شهر موصل را آغاز می کنند و چهار اردوگاه آموزشی شامل نیروهای عشایری و امنیتی برای مشارکت در عملیات آزاد سازی تشکیل شده است.

وی افزود: تعداد افراد تحت آموزش دراین اردوگاه ها درحال افزایش است و همه بر مبارزه با داعش متفق القول هستند. یکی از اردوگاه ها حدود ۸۰۰۰ جنگجو دارد.

نیروهای مردمی با تصویب قانون گارد ملی تغییر نام پیدا می کنند


احمد الاسدی سخنگوی رسمی هیئت مردمی عراق گفت: قانون گارد ملی مراحل پایانی تصویب خود را در کابینه می گذراند و آنگاه به پارلمان فرستاده خواهد شد. نیروهای مردمی نام خود را پس از تصویب قانون به گارد ملی تغییر خواهند داد.

وی افزود: میان نیروی مردمی و گارد ملی که شکل خواهد گرفت تفاوتی جز نام و افزوده شدن نمایندگان دیگر استان ها در صفوف گارد ملی نخواهد بود. گارد ملی با نخست وزیر در ارتباط است نه با استان ها و مسئولان محلی آنگونه که گفته شده است.

کشف زندان مخفی داعش در دیالی


کریم النوری از فرماندهان سازمان بدر اعلام کرد: نیروهای امنیتی با کمک نیروهای مردمی و عشایری در منطقه حنبس در ۱۲ کیلومتری شمال المقدادیه عملیاتی انجام دادند و یک زندان مخفی داعش را کشف کردند. وی افزود: داعشی ها این زندان را بمب گذاری کرده اند و از همین رو به این داعش یورش برده نشده است.

هلاکت ۷۰ داعشی در شمال سامراء

حنین القدو نماینده وابسته به طایفه شبکی عراق اعلام کرد: نیروهای مردمی طی عملیاتی ضد داعش در منطقه زلایه در شمال سامراء ۷۰ داعشی را به هلاکت رسانده اند.

نیروهای تازه نفس برای مقابله با داعش در عامریه الفلوجه


وضاح دحام یکی از شیوخ عشایر الانبار بیان کرد: نیرویی متشکل از ۶۰۰ نفر از ساکنان الانبار برای جنگ با داعش در عامریه الفلوجه تشکیل شده است. این نیروها با داعش مقابله خواهند کرد. داعش پس از اینکه در جذب مردم عامر الفلوجه توفیقی به دست نیاورده است به دنبال یورش و اشغال این منطقه است.

ادامه عملیات علیه تروریست های تکفیری در الرمادی


کاظم الفهداوی رئیس پلیس الانبار بیان کرد: نیروهای امنیتی طی عملیاتی در شهر الرمادی شش داعشی را به هلاکت رساندند.نیروهای امنیتی به تعقیب تروریست ها تا پاکسازی سراسر منطقه ادامه می دهند.