به گزارش افکارنیوز، یکی از شهروندان تاجیک عضو گروهک تروریستی «داعش» گفت: هدف ما گسترش اسلام در جهان تحت لوای یک خلیفه است و ما درآینده حتی سرخپوستان آمریکا را مسلمان خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرغانه رو، در حال حاضر شهروندان آسیای مرکزی و بخصوص تعداد قابل ملاحظه‌ای از اتباع تاجیکستان در گروههای افراطی از جمله «داعش» حضور یافته و بر علیه دولت‌های سوریه و عراق می‌جنگند.

«نصرت نظراف» یکی از شهروندان تاجیکستان و فعال در داعش می‌باشد که در حال حاضر در سوریه همراه با این گروه می‌جنگد.

وی هدف از این جنگ را معرفی اصول شریعت به همه جهانیان و گسترش اسلام در جهان می‌داند.

نظراف معتقد است: نهایتا سرخپوستان آمریکایی نیز مسلمان خواهند شد.

وی خود را یک جهادی در سوریه معرفی کرده و عنوان کرد: من را به نام‌های «نصرت معصوم»، «ابوخالد کولابی» و «فرقان فلسطین» نیز می‌شناسند.

این عضو گروهک داعش از روستای چرمگران از منطقه کولاب است و ۲ سال پیش از طریق مسکو به ترکیه و بعد به سوریه رفته است.

وی اظهار داشت: خانواده‌اش به خاطر فعالیت وی در گروه داعش به شدت تحت فشار هستند زیرا دولت تاجیکستان اصرار بر بازگشت وی به وطن دارد.

نظراف در رابطه با شکست داعش در کوبانی گفت: نیروهای دولتی عراق به‌ همراه کردهای این منطقه، با تمام قوا و سلاح به جنگ ما آمدند و از زمین و هوا ما را بمباران کردند ولی ما در این مبارزه به اهداف خود خواهیم رسید و در حال تدارک یک جنگ بزرگ هستیم.

این جوان ۳۸ ساله تاجیک در رابطه با انتقال شهروندان آسیای مرکزی از مسیر روسیه - ترکیه به سوریه اظهار داشت: اگر روسیه و یا ترکیه راه را بر روی ما ببندند دهها راه دیگر خواهیم یافت و از طریق یمن و کشورهای دیگر خودمان را به سوریه خواهیم رساند.

وی معتقد است که ما باید امارت «خراسان بزرگ» را ایجاد کنیم و گروه اسلامی داعش از امیر امارات خراسان اطاعت خواهد کرد.

شهروند تاجیکی اظهار داشت: قبلا در گروه «جبهه النصره» فعالیت داشته ولی با همکاری این گروه با غرب به داعش پیوسته است.

نظراف اظهار داشت: از کودکی به آموختن مسائل اسلامی علاقمند بودم و در سالهای ۹۰ در میادین شهر «دوشنبه» به سخنرانی روحانیون گوش می‌کردم.

وی در رابطه با حضورش در گروه داعش اظهار داشت: هیچکس مرا مجبور به آمدن به اینجا نکرده و من از روی علاقه و صداقت به اینجا آمدم و این را یک وظیفه برای خود می‌دانم.

این شهروند تاجیکی ابراز داشت: برنامه‌های تبلیغاتی دولت تاجیکستان بر علیه داعش قبل از هر چیز این کشور را گرفتار خواهد کرد و هم‌اکنون ۲۰۰۰ نفر از تاجیکها در سوریه حضور دارند که ۵۰۰ نفر از آنها در جنگ کشته شدند در اینجا مردم خودشان را در تاجیکستان احساس می‌کنند و اگر بر همین روال پیش برود دیگر کسی در تاجیکستان نخواهد ماند و همه تاجیکها به سوریه خواهند آمد.

وی عنوان کرد: هدف ما گسترش اسلام در جهان تحت لوای یک خلیفه است و ما درآینده حتی سرخپوستان آمریکایی را مسلمان خواهیم کرد و برای آنها مسجد میسازیم و همه ما تحت قوانین الهی زندگی خواهیم کرد.