داعش کتاب های موصل را می سوزاند

به گزارش افکارنیوز، ساکنان موصل گفتند که داعش که هدفش نابود سازی اندیشه های دیگران به عنوان دشمن اصلی اش است، این دو هزار جلد کتاب را که محتوای آن شامل داستان های کودکان، شعر، فلسفه، ورزش، بهداشت، فرهنگ و علوم بود برد و فقط کتاب های اسلامی را باقی گذاشت.
یکی از ساکنان موصل گفت که یکی از عناصر داعش مدعی شد آن کتاب ها مروج کفر بوده و مردم را به عصیان در برابر خداوند فرا می خواند لذا سوزانده خواهد شد.

داعش از زمان سیطره بر مناطق گسترده ای از سوریه و عراق، تلاش می کند همه تفکرات مخالف خود را از بین ببرد، لذا آثار باستانی و اسلامی را به بهانه آنکه بت پرستی است، منهدم کرد و اینک، کتاب هدف قرار گرفته است.

موصل بزرگترین شهر به اصطلاح خلافت داعش است که عمده جمعیت آن درس خوانده بوده و دارای بافت جمعیتی متنوع است که می کوشند آثار تاریخی و کتاب خانه ها را حفظ کنند.

مجموعه هایی که احتمالا در کتابخانه مرکزی موصل نابود شده است، شامل مطبوعات عراق متعلق به اوایل قرن بیستم میلاد، نقشه ها و کتاب های دوره امپراتوری عثمانی و مجموعه کتاب های ارائه شده از سوی ۱۰۰ خانواده اصیل این شهر می باشد.

تروریست های مسلح یک روز پس از غارت کتاب خانه مرکزی، کتاب خانه دانشگاه موصل را مورد حمله قرار داده و صدها جلد کتاب علمی و فرهنگی آن را در برابر دانشجویان نابود کردند.

گروه تروریستی داعش از زمان اشغال موصل در تابستان ۲۰۱۴ ، ده ها آثار تاریخی از جمله زیارتگاه ها، مقبره ها ، مساجد و کلیساهایی با عمر چند قرن را منهدم کرد .