ایسنا - یکی از سخنگوهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گفت: این امر بدون رای‌گیری انجام شد، آن‌ها به عنوان عضو شورای حکام در نشست روز دوشنبه شرکت خواهند داشت.

به گزارش روزنامه نشنال، تعهد دولت امارات به منع اشاعه و نیز شفافیت در دنبال کردن انرژی هسته‌یی موجب تحسین کشورهای جهان شده است و بسیاری این کشور را دارای استاندارد عالی در زمینه توسعه هسته‌یی می‌دانند.

حمد الکعبی نماینده دائم امارات در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که علاقه این کشور به کار آژانس از زمان آغاز برنامه هسته‌یی غیرنظامی‌اش در دو سال پیش افزایش یافته است.

وی گفت: عضویت در شورای حکام آژانس فرصتی را برای امارات به وجود می‌آورد تا بخشی از روند جهانی تصمیم‌گیری در زمینه‌ حمایت از گسترش کاربردهای صلح‌آمیز انرژی هسته‌یی و نیز جلوگیری از اشاعه هسته‌یی باشد.

این مقام اماراتی ادامه داد: رویکرد شفافی که دولت امارات در زمینه انرژی هسته‌یی و منع اشاعه اتخاذ کرده است به این کشور کمک کرد که بتواند به عنوان عضو شورای حکام انتخاب شود.

امارات برای به دست آوردن این جایگاه رقیب ایران بود.

مارک هیبز یکی از کارشناسان سیاست‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در موسسه صلح کارنگی در واشنگتن مدعی است: کاندیدا شدن ایران در سال جاری به خاطر مسائل مربوط به برنامه هسته‌یی‌اش با مخالفت برخی کشورها در کنفرانس عمومی آژانس روبرو شد.