چرا لباس گروگان های داعش نارنجی است؟

به گزارش افکارنیوز، " بریان مکیون " معاون وزیر دفاع آمریکا گفت که استفاده از لباس نارنجی رنگ برای اسرا و گروگان های گروه داعش، مساله ای اتفاقی نیست زیرا این رنگ، سمبلی برای زندان گوانتانامو است.

مکیون افزود: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بسته شدن زندان گوانتانامو را از ضرورت های امنیت ملی دانسته و معتقد است که عناصر تندرو از این زندان و رنگ لباس زندانیان آن برای تحریک مردم جهان استفاده می کنند.

مکیون در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت: اتفاقی نیست که گروه داعش در نوارهای ویدئویی اخیر از سوزاندن خلبان اردنی و یا قتل وحشیانه گروگان ژاپنی، لباس نارنجی رنگ را برای گروگان ها انتخاب کرده، زیرا این رنگ سمبلی برای زندانیان گوانتانامو است.

همه قربانیان گروه تندروی داعش قبل از سربریده شدن لباس نارنگی رنگ می پوشیدند و این همان رنگی است که اولین سری از زندانیان القاعده وقتی اوایل سال ۲۰۰۲ وارد گوانتانامو شدند، لباس هایی به این رنگ به تن داشتند اما این رنگ اکنون فقط مختص زندانیان آشوبگر و غیرمنضبط است.

برخی از نمایندگان معترض سنای آمریکا که خود نیز لباس های نارنجی رنگ به تن داشتند، در جلسه ای که با هدف بررسی آینده زندان گوانتانامو و قبل از بررسی پیش نویس لایحه ارائه شده از سوی " جان ماکین " و " کیلی ایوت " برای جلوگیری از آزادی زندانیان گوانتانامو و در نتیجه بسته نشدن این زندان برگزار شد، اختلال ایجاد کردند و نظم جلسه را برهم زدند.

"نیکولا راسموسن" مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم گفته که از زندان گوانتانامو به عنوان ابزاری برای تبلیغات برای عناصر افراطی استفاده می شود و سرویس های اطلاعاتی تعداد زیادی از نشانه ها درباره گوانتانامو را در اعلامیه های تبلیغاتی داعش و یا "قاعده الجهاد في جزيره العرب" یا حتی "ايمن الظواهری" سرکرده تشکیلات القاعده مشاهده کرده اند.