گروه بین الملل -

قرار است خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی حماس، ماه آینده به منظور تقویت روابط با جمهوری اسلامی به ایران سفر کند.

به گزارشافکارنیوزبه نقل از آی ۲۴ نیوز؛ ولی این سازمان که کنترل نوار غزه را دست دارد، روز شنبه این اخبار را تکذیب کرد. سامی ابوزهری، سخنگوی حماس، شخصاً اعلام کرد که مشعل به ایران سفر نخواهد کرد.

یکی از مسؤولان امنیتی اسراییلی روز یکشنبه گفت که پس از پایان عملیات " تیغه حفاظتی " در تابستان، روابط میان ایران و حماس بار دیگر گرم شده؛ تا جایی که تهران اخیراً انتقال وجوه نقد برای این جنبش اسلام گرا را پس از دو سال وقفه ازسر گرفته است.

حماس و ایران کمی پس از پایان جنگ، تماس‌های خود را پس از دو سال وقفه کامل ازسرگرفتند. دلیل این وقفه برقراری رابطه میان این سازمان اسلام گرا و حکومت رییس جمهور برکنار شده مصر، محمد مرسی، بود.

مسؤول امنیتی اسراییلی در ادامه می گوید: " انتقال وجوه نقد توسط قطر صورت نگرفته و این وجوه بسیار قابل توجه است. "

او خاطرنشان کرد که کمک های مالی ایران به هدف تقویت نیروهای نظامی حماس در جبهه جنوبی علیه اسراییل انجام می شود.

او در ادامه افزود: " حماس پس از اینکه مصر قلمرو تحت نظارت خود را در سرحدات اش با غزه گسترش داده و هر روز تونل های زیرزمینی این منطقه را دینامیت گذاری می کند، برای تأمین تسلیحات موثر با مشکل روبرو شده. "

روز شنبه رسانه‌های عربی گزارش کرده‌اند که نشستی میان نمایندگان حزب الله و حماس در لبنان برگزار شده تا تأمین مجدد بودجه ازسوی ایران مورد بحثقرار گیرد.

ماه گذشته، یکی از نمایندگان حماس در لبنان به خبرگزاری فلسطینی وفا اعلام کرد که تهران همواره از فلسطینیان حمایت کرده.

علی البارقه در این خصوص گفت: " بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مسایل فلسطین برای آن کشور یک اولویت بزرگ محسوب می شده و برقراری رابطه با گروه های مبارز فلسطینی برای تهران اهمیت جدی دارد چنان که گروه های فسطینی هم برای رابطه با تهران اهمیت استراتژیک قایل اند. "

ماه گذشته، محمود الزهار، از رهبران عالی رتبه حماس، از ایران و حزب الله خواست که کمک به این گروه را ازسر بگیرند و برای عملیات حماس تسلیحات و کمک مالی تأمین کنند.