پیوستن ۱۰۰ زن آلمانی به داعش

به گزارش افکارنیوزبر اساس خبری که نشریه «اشپیگل» آلمان مبتنی بر اخبار و اطلاعات ارائه شده از سوی نهادهای امنتی دولت فدرال این کشور منتشر کرده است، در چند سال اخیر قریب به ۱۰۰ زن آلمانی که سن هایی بین ۱۶ تا ۲۷ سال را داشته اند، برای عضویت در گروه های تروریستی موجود در عراق و سوریه به این دو کشور مهاجرت کرده اند.

این نشریه در بررسی راه های برقراری ارتباط این زنان با گروه های تندور و تروریستی می نویسد: گروهی از این افراد از طریق شوهرانشان و گروهی دیگر از طریق صفحات اینترنتی با گروه های تروریستی و تندرو در عراق و سوریه آشنا شدند و با عناصر این گروه ها ارتباط برقرار کرده اند. بخشی از این زنان نیز برای ازدواج با افراد این گروه های تروریستی عازم این گشورها شده اند.

بررسی ها نشان می دهد که بزرگترین موج مهاجرت این زنان آلمانی در تابستان گذشته اتفاق افتاده است. این زنان به دلیل زن بودن و جوان بودنشان هیچ گاه نهادهای امنیتی اروپایی را حساس نکردند و مسافرت آنها به عنوان مسافرت های توریستی در نظر گرفته شد.

توماس دمایزر وزیر کشور آلمان نیز در مصاحبه با اشپیگل از حضور ۶۰۰ تبعه این کشور در عراق و سوریه به عنوان عضو گروه های تروریستی خبر داد و افزود: این رقم در ماه گذشته میلادی با افزایش قابل توجهی روبرو بوده است که برای مقابله با این رشد آمار مجبور به تحت نظر گرفتن قریب به ۱۰۰ خانه در آلمان شده ایم.