تکفیریها مساجد عراق را بمبگذاری می کنند

به گزارشافکارنیوز،یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی از موفقیت این نیروها به ویژه سازمان بدر در خنثی کردن بمبهای کارگذاشته شده از سوی تروریستهای تکفیری در هفت مسجد دیالی خبر داد.

به گفته بدرکریم النوری، تروریستهای داعش، هفت مسجد را در مناطق مختلف بمبگذاری کرده بودند که نیروهای داوطلب مردمی پس از آزادسازی این مناطق از لوثداعش، بمبهای کارگذاشته شده را هم خنثی کردند.

وی تاکید کرد نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی در جریان عملیات خنثی سازی بمبهای کارگذاشته شده در مساجد و خانه های مردم استان دیالی(سنی نشین) شهدای زیادی تقدیم کردد.

جبار الموسوی یکی دیگر از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی اعلام کرد عملیات پاکسازی استان دیالی از تمام بمبهای کارگذاشته شده تا یک ماه دیگر به پایان می رسد.

وی خاطر نشان کرد یگان مهندسی لشکر پنجم و نیروهای داوطلب مردمی تا کنون بیش از ۷۰۰ بمب را کشف و خنثی کرده اند.

وعده اولاند به گسترش روابط با منطقه کردستان عراق


خبر دیگر اینکه مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق که به پاریس سفر کرده است، در کاخ الیزه با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرد.

اولاند در این دیدار به توافق اخیر میان بغداد و اربیل اشاره کرد و آن را بیانگر تلاشهایی دانست که برای وحدت ملی در عراق انجام می شود.

منابع نزدیک به ریاست جمهوری فرانسه اعلام کردند اولاند در این دیدار از موفقیتهای نیروهای عراقی در برابر تروریستهای داعش تمجید کرد.

اولاند و بارزانی همچنین اعلام کردند که مقابله با باندهای تروریستی داعش، طولانی خواهد بود و مستلزم حمایتهای بین المللی جدی تر است.

طرفین همچنین در این دیدار به همکاری دوجانبه میان فرانسه و منطقه کردستان عراق اشاره کردند. اولاند در این دیدار بر آمادگی شرکتهای فرانسوی برای فعالیت بیشتر در منطقه کردستان عراق تاکید کرد.