دموکراسی اسرائیلی یک شوخی بی‌مزه است

به گزارش افکارنیور، حنین الزعبی در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی گفت: اسرائیل نمی خواهد به نظر نمایندگانی که به خاطر ملت فلسطین می جنگند در کنست توجه کند.

وی افزود: من یک فلسطینی هستم و مبارزه ملت فلسطین مبارزه من است. این مبارزه بر اساس ارزشهای انسانی مانند عدالت، آزادی و مساوات شکل گرفته و محروم شدن من از کاندیداتوری برای انتخابات نه فقط من، بلکه همه ملت فلسطین را هدف قرار داده است.

الزعبی خاطرنشان کرد این محرومیت، او را از گفتن حقیقت باز نخواهد داشت زیرا تنها منبع تروریسم در اراضی اشغالی، ظلم و اشغالگری صهیونیست ها است.

وی این ادعا را که " اسرائیل تنها کشور دموکرات در خاورمیانه است " یک شوخی بی مزه دانست و افزود: اسرائیل خودش می داند که یک دولت یهودی است و تنها هدفش از این تعریف مشروع کردن ظلمی است که بر فلسطینی ها در خاک کشور خودشان روا می دارد زیرا غیر ممکن است که یک دولت یهودی بر اساس دموکراسی و ریشه های عمیق تشکیل شود.

نماینده عرب در کنست اسرائیل درباره تجاوز به کشتی آزادی که سال ۲۰۱۰ برای کمک به مردم غزه رفته بود گفت: این کشتی توانست کلمه محاصره را یک بار دیگر به یاد جهانیان بیندازد و اگرچه نتوانست محاصره را بشکند اما توانست سکوت در قبال آن را بشکند.

وی درباره انتخابات پارلمانی نیز گفت: فرقی نمی کند که نتانیاهو برنده شود یا هرتسوگ یا لیونی. آنها هیچ یک به خواسته های فلسطینیان برای اعلام قدس شرقی به عنوان پایتخت دولت فلسطین و بازگشت به مرزهای سال ۱۹۶۷ توجهی ندارند و هرتسوگ و لیونی با دقت عمل بیشتری که نسبت به نتانیاهو دارند شعارهای لیبرال تری را خواهند داشت.

الزعبی خاطرنشان کرد تحریم انتخابات پارلمانی توسط عرب های ساکن اراضی ۱۹۴۸ امید بخش نیست زیرا کنست یکی از راههای اظهار وجود فلسطینی هاست و گرچه تنها راه مبارزه نیست اما یکی از راههای مقابله به شمار می آید.

دو حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسرائیل خانه ماست به رهبری اویگدور لیبرمن وزیر خارجه، به بهانه حمایت از تروریسم، خواستار جلوگیری از کاندیداتوری حنین الزعبی در انتخابات پارلمانی شدند که این درخواست مورد تایید کمیته مرکزی انتخابات قرار گرفت.