به گزارش افکارنیوز، یک مقام آمریکایی که نام خود را فاش نساخت اعلام کرد: براساس توافقی که آمریکا با ترکیه امضا کرد، طرح به کارگیری یکی از چهار محل درنظر گرفته شده برای استفاده به عنوان پایگاه آموزشی مخالفان سوری برای مقابله با تروریست‌های داعش رسمیت پیدا کرد.

همچنین وی گفت که پس از این توافق قرار است توافق دیگری به منظور به کارگیری تاسیساتی در اردن جهت آموزش این مخالفان امضا شده و به دنبال آن تاسیسات در عربستان و قطر نیز در چند ماه آینده آماده بهره‌برداری به منظور این برنامه خواهند شد.

پنتاگون نیز اعلام کرد که تعداد ۱۲۰۰ تن از مخالفان سوری را به منظور شرکت در این برنامه آموزشی شناسایی کرده است.

از سوی دیگر یک مقام وزارت امور خارجه ترکیه گفت، توافقی که ترکیه و آمریکا روز پنج شنبه امضا کردند توسط یکی از معاونان وزارت امور خارجه ترکیه و سفیر آمریکا در این کشور امضا شد.

یک مقام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا به خبرنگاران گفت: براساس این توافق تاسیسات آموزش نظامی در نظر گرفته شده که نیاز به ارتقای امنیتی چندانی ندارد و آنکارا از چند روز پیش این فعالیت‌ها را آغازکرده است.

این مقام آمریکایی که نام خود را فاش نساخت خاطرنشان ساخت: سایتی که مقامات پیشنهاد دادند یک تاسیسات کاملا جدید است. این تاسیساتی است که ما به داشتن آن افتخار می‌کنیم. سایت آموزشی که اردن برنامه ریزی کرده نیز جدید بوده و آماده استفاده است.

این مقام آمریکایی اظهار داشت: ترکیه تقاضا کرده تا در این ماموریت آموزشی نقشی برابربا آمریکا ایفا کرده و به دنبال آن است تا تعداد مربیان نظامی برابری با مربیان آمریکایی در تاسیسات خود به کار بگیرد.