اوباما فاقد راهبرد مقابله با داعش است

به گزارشافکارنیوز، نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا گفت: عملیات نظامی فقط بخشی از برنامه جنگ با داعش یا راهبرد مبارزه با این گروه تروریستی است ولی مشکل اینجاست که متأسفانه من نیز همچون دیگر مردم آمریکا نمی دانم که راهبرد اصلی اوباما برای مقابله با خطر داعش یا نحوه برخورد با افزایش روز افزون خطر گروه های تروریستی در جهان چیست.

وی افزود: مهمترین مساله شناسایی دشمن و مشخص کردن ماهیتش است و مشکل اینجاست که دولت آمریکا به عمد دشمن را نادیده می گیرد و چشم خود را به روی دشمن بسته و همین امر باعثناامیدی بسیاری از مردم آمریکا شده است.

پری در جواب این سؤال که آیا نادیده گرفتن دشمن به معنای خیانت دولت اوباما و تعاملش با دشمن است، گفت: هرگز. ما درباره اموری همچون انتقال زندانیان گوانتانامو به مناطقی مانند یمن صحبت می کنیم کشوری که هم اکنون فاقد دولت مرکزی است. همچنین ادعا می شود که القاعده تحت تعقیب است و پیوسته عقب نشینی می کند؛ ولی ما می بینیم که فعالیت افراطیون اسلامگرا در اروپا، شمال آفریقا و خاورمیانه با سرعت بی سابقه ای در حال گسترش است.

نماینده کنگره آمریکا گفت: هم اکنون افراد بسیاری از اوباما انتقاد می کنند و وی را مسوول تبعات عقب نشینی زودهنگام نیروهای آمریکایی از عراق می دانند زیرا معتقدند که این عقب نشینی باعثفراتر رفتن فعالیت داعش از مرزهای سوریه شده است.
اوباما دیروز، پنجشنبه، اعلام کرد که داعش به ارعاب مردم عراق و سوریه می پردازد و ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش مصمم به سرکوب این گروه تروریستی است و آمریکا از متحدانش برای افزایش توانمندی های خود حمایت خواهد کرد.