داعش دختران نوجوان انگلیسی را اغفال می‌کند

به گزارشافکارنیوز،روز جمعه وزارت کشور انگلیس از احتمال پیوستن سه دختر نوجوان انگلیسی به تروریست‌های داعش در سوریه از مرز ترکیه هشدار داد و درخواست انجام تحقیقات و جست‌وجو برای یافت آنان آغاز شد.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی به نقل از تلگراف این سه دختر نوجوان که روز سه‌شنبه هفته گذشته به استانبول پرواز کرده بودند، به گفته نیروهای امنیتی ترکیه از مرزهای این کشور خارج و روز جمعه با خودرو به سوریه وارد شدند.

گفته شده است این دختران نوجوان از طریق شبکه‌های اجتماعی با فرد دیگری که دو سال پیش از این از انگلیس به سوریه رفته و به داعش پیوسته بود در تماس بوده و برای ازدواج با داعشی‌ها اغفال و انگلیس را به سوی سوریه ترک کردند.

یک نیروی امنیتی ترکیه به تلگراف گفت این سه دختر نوجوان در استانبول با یک فردداعشی که رابط انتقال افراد به سوریه است، ملاقات و از این طریق به سوریه وارد شدند.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس دو ماه پیش از این طی سفری به ترکیه با «احمد داوداوغلو» همتای ترک خود و «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه پیرامون راه‌های جلوگیری از سفر انگلیسی‌های عضو داعش به سوریه و عراق از طریق مرز ترکیه، گفت‌وگو کردند.

کامرون روز شنبه(دیروز) خطاب به تمام مدارس این کشور، از اهمیت آنان در مبارزه با افراطی‌گری و و تروریسم گفت. وی افزود، همه مدارس، ‌ دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلیس باید از اهمیت نقش خود در جلوگیری دانش آموزان و دانش‌جویان از پیوستن به افراطی‌گری و هم‌چنین جلوگیری از آلوده شدن تفکرات آنان با تفکرات افراطی آگاه باشند.

«ترزا می» وزیر کشور انگلیس روز جمعه در این‌باره گفته بود مسئولان انگلیسی باید به بررسی ایده‌ئولوژی‌هایی بپردازند که افراد جوان را به سوی گروه‌های افراطی جذب می‌کند. وزیر کشور انگلیس در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفته بود تنها پرداختن به مساله تروریسم کفایت نمی‌کند بلکه باید به افراطی‌گری در تمام ابعاد آن پرداخت.

طی ماههای اخیر، پلیس ضد تروریست انگلیس از دستگیری افراد متعددی در ارتباط با داعش یا بازگشته از سوریه، خبر داده است. انگلیس بین ۶۰۰ تا ۲ هزار تبعه عضو داعش دارد و بعد از عربستان و تونس سومین کشور پرشمار از تروریستهای داعش است و این مساله به معضلی برای دولتمردان و جامعه انگلیسی تبدیل شده است.