کودکی که تروریست بین‌المللی شد + عکس

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اموازی پس از پایان تحصیلات در "سنت جونز وود" در شمال لندن، به دانشگاه "وستمنستر" رفت و در سال ۲۰۰۹ فارغ التحصیل شد.

بی بی سی تأکید کرد، آخرین آدرس اموازی در انگلیس قبل از خروج از این کشور، در منطقه " کوین پارک " در شمال لندن بود.

سرویس‌های امنیتی انگلیس در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ فعالیت خود را برای یافتن اموازی به دلیل ارتباط با گروه تروریستی " الشباب " سومالی آغاز کردند.

اموازی هنگام بازگشت از آفریقا، به هیچ جرم تروریستی متهم نشد؛ ولی در سال ۲۰۰۹ و پس از سفر به تانزانیا بازداشت شد.

وی در آن زمان با نام مستعار " محمد بن معظم " به همراه یک انگلیسی دیگر به نام " ابوطالب " و یک آلمانی، به تانزانیا سفر کرده بود.

سازمان " Cage " اعلام کرده است که اموازی هنگام بازگشت به انگلیس از طریق هلند، توسط سرویسهای امنیتی هلندی و انگلیسی بازجویی شد.

اموازی در سال ۲۰۰۹ به کویت بازگشت، و در زمینه رایانه مشغول به کار شد. پس از آن ۲بار به انگلیس بازگشت. وی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۰ در فرودگاه هیترو بازداشت و ۶ ساعت بازجویی شد، و از بازگشت او به کویت جلوگیری کردند. اموازی همچنین تأکید کرد که یک افسر در جریان بازجویی به او توهین کرد.

سازمان " کیج " تأکید دارد که این ماجرا، زندگی اموازی را تغییر داد؛ وی قصد داشت در کویت ازدواج کند و برای انجام برنامه هایش جهت ازدواج به لندن بازگشته بود.

این سازمان خاطرنشان کرد که اموازی در سال ۲۰۱۳ ناامید و سرگشته شده بود؛ و نام خود را به " محمد العیان " تغییر داد و بار دیگر سعی کرد به کویت بازگردد؛ ولی دوباره بازداشت شد.

پدر اموازی در آگوست ۲۰۱۳ اعلام کرد که فرزندش ناپدید شده است؛ وی تأکید کرد که پلیس پس از ۴ ماه اعلام کرد که اموازی در سوریه است.. این درحالی است که خانواده اش فکر می کردند که او در حال امدادرسانی و کمک در ترکیه است.

هنوز مشخص نیست که اموازی چه زمانی وارد سوریه شده است؛ ولی گزارشهای اولیه حاکی است که وی در سال ۲۰۱۳ به ادلب رفت تا در نگهبانی از گروگانهای غربی مشارکت کند.

اموازی در آگوست ۲۰۱۴ در فیلمی که از سربریدن " جیمز فولی " خبرنگار آمریکایی منتشر شده بود، ظاهر شد. یک ماه پس از آن نیز در فیلمهای مشابهی از سربریدن " استیو ساتولف "، " دیوید هینز " و " آلن هنینگ " دیده شد. البته هنوز مشخص نیست که آیا همان مرد نقابدار مقابل دوربین گروگانهای غربی را سر می برد و یا شخص دیگر.

در نوامبر ۲۰۱۴ همان فرد مسلح در فیلم سربریدن یک گروگان دیگر که یک افسر ارتش سوریه بود، دیده شد. همچنین تصویری از ایستادن او بالای سر بریده شده یک نیروی امدادگر آمریکایی به نام " پیتر عبدالرحمن کاسیگ " منتشر شد.

دو ماه بعد ازآن نیز فیلمی از کشته شدن گروگان ژاپنی به نام " کینجی گوتو " منتشر شرد.

اموازی قبل از خروج از انگلیس از سوی " ام آی ۵ " بازجویی شد. سرویس اطلاعاتی انگلیس به وی به عنوان یکی از اعضای اصلی یک گروه تروریستی فعال در شمال غربی لندن مشکوک شده بود.

سازمان کیج، فشارها و اقدامات سرویسهای امنیتی انگلیس را مهمترین دلیل گرایش اموازی به تروریسم می داند.