داعش ۴۵۰ شیعه را اسیر کرد

به گزارش افکارنیوزاقلیت‌های مذهبی، دینی و قومی عراق یکی از اهداف اصلی حملات داعش در عراق بودند که در بین تمام اقلیت‌های عراق، ترکمان‌های شیعه به سبب مذهب و قومیت خود بار‌ها هدف حملات عناصر داعش قرار گرفتند.

شهر تلعفر و روستاهای اطراف آن که از مناطق اساسی حضور ترکمان‌های شیعه عراق است، پس از اشغال موصل هدف حمله داعش قرار گرفت. به دلیل مسلح نبودن مردم این مناطق، داعش توانست این مناطق را به اشغال خود درآورد و دست به جنایت‌های فجیعی بر ضد مردم شهر تلعفر و روستاهای اطراف آن بزند.

عناصر گروه تروریستی داعش پس از ورود به مناطق ترکمان نشین عراق، صد‌ها نفر از ساکنان این مناطق را به اسارت خود درآوردند و سپس تعدادی از آن‌ها را به قتل رساندند. برخی از ساکنان این مناطق به دلیل محاصره شدن و عدم امکان فرار مجبور به تسلیم شدند.

آمارهای قطعی وجود دارد که هم اکنون ۴۵۰ نفر از ترکمان‌های عراق در دست گروه داعش اسیر هستند. نکته قابل تاسف این است که در بین این اسرا ۵۰ زن و ۷۰ کودک هم وجود دارد. گرچه که برخی از آمار‌ها، عدد ترکمان‌های اسیر را تا هزار نفر نیز اعلام کردند، اما آمار قطعی با نام کامل اسرا به ۴۵۰ نفر می‌رسد.

داعش برخی از زنان ترکمان اسیر را به سوریه برده است و آن‌ها را در بازارهای آن کشور به فروش رسانده است، همچنین سرنوشت اکثر کودکان ترکمان اسیر به دست داعش، اعزام به اردوگاه‌های آموزشی این گروه تروریستی بوده است. داعش این کودکان اسیر را در این اردوگاه‌ها، آموزش نظامی می‌دهد تا در درگیری‌ها از آن‌ها استفاده کند. علاوه بر این داعش از برخی از کودکان به عنوان عامل انتحاری استفاده کرده است و با پوشاندن کمربند انتحاری به این کودکان، آن‌ها را در میان مردم سوریه و عراق منفجر می‌کند.

دولت ترکیه با وجود اینکه همیشه خودش را حامی ترکمانهای عراق اعلام میکند، اما در مقابل حملات داعش به ترکمانهای عراق کاری نکرده است و حتی به زبان هم به این اقدام داعش اعتراض نکرد، این مسئله نظریه ارتباط داشتن ترکیه با داعش را تقویت میکند.