اسراییل باید به انزوا کشیده شود

به گزارش افکارنیوز، دانشجویان و کارکنان دانشکده شرق‌شناسی و آفریقای دانشگاه لندن، در همه‌پرسی یک هفته‌ای، تحریم دانشگاهی اسراییل را به تصویب رساندند.

شبکه خبری پرس تی‌وی امروز(شنبه) خبر داد روز جمعه همه دانشجویان، چهره‌های دانشگاهی و کارکنان بخش مدیریت این دانشکده این تصمیم را با نتیجه ۷۳ درصد موافق و ۲۷ درصد مخالف، تحریم علیه اسراییل را به تصویب رساندند.

این همه پرسی برای تحریم آکادمیک علیه رژیم صهیونیستی و بر اساس ساختارهای «کمپین فلسطینی تحریم دانشگاهی و فرهنگی اسرائیل» صورت گرفت.

این کمپین ضد اسراییلی یک کمپین جهانی است که با استفاده از فشار اقتصادی و سیاسی بر اسراییل خواستار پایان دادن به محاصره اسراییلی در فلسطین، پایان دادن به استعمار اسراییل در خاک فلسطین است. این کمپین هم‌چنین خواستار برابری برای شهروندان عرب و فلسطینی، احترام به آنان و حقوق بازگشت مهاجران فلسطینی است.

تحریم اسراییل در دیگر مراکز دانشگاهی و سازمان‌هایی در دیگر کشورهای جهان من جمله آفریقای جنوبی و استرالیا نیز تصویب و اجرایی شده است.

تحریم کنندگان هدف این اقدام را به انزوا کشاندن اسراییل و فشار بر رژیم صهیونیستی برای تغییر سیاستهای سرکوبکننده و خصمانه صهیونیستها در قبال مردم فلسطین میدانند.