داعش به «کاخ‌های صدام» پناه برد + نقشه

به گزارش افکارنیوز، نیروهای ارتش و بسیج مردمی(الحشد الشعبی) عراق، سرانجام پس از ۱۰ روز محاصره، از قسمت شمالی شهر تکریت وارد این شهر شدند.

از طرفی دیگر، بخشی دیگر از نیروهای عراقی، از روز سه‌شنبه از جنوب تکریت وارد این شهر شدند و تا مرکز این شهر پیشروی کردند.

روزنامه الحیات گزارش کرد: نیروهای عراقی با حمایت «الحشد الشعبی» و عشایر، توانستند تکریت را از دست داعش خارج کنند و بر بیشتر مناطق و محلات آن کنترل یابند.

الحیات افزود: بیشتر عناصر گروهک داعش به کاخ‌های ریاست جمهوری که صدام(دیکتاتور سابق عراق) ساخته است یا به سمت الحویجه، از توابع استان کرکوک پناه بردند.

طبق این گزارش، نیروهای امنیتی، ارتش و مردمی عراق تاکنون توانسته‌اند شمال تکریت تا مرکز این شهر را آزاد کنند.


موقعیت استان‌های صلاح‌الدین و نینوا به مرکزیت تکریت و موصل / مسیر فرار داعش از تکریت به کرکوک و الحویجه



روز گذشته نیز شورای شیوخ عشایر صلاح‌الدین اعلام کرد که بیش از ۹۰ درصد شهر تکریت به دست ارتش افتاده و شهر بزودی آزاد می‌شود.

بنا بر این گزارش، یک مقام امنیتی در صلاح الدین نیز گفت: ارتش با کمک نیروهای بسیج مردمی و عشایر توانست بر منطقه الدیوم کنترل یابد و وارد «الحی الصناعی»(شهرک صنعتی) در مرکز شهر شود.

به گفته این مقام، نیروهای دیگری از شمال شهر از پایگاه اسپایکر و دانشگاه تکریت وارد شدند و توانستند بر خیابان ابوعکرب در محله قادسیه کنترل پیدا کنند.

همچنین به گفته این مقام امنیتی، نیروی سومی نیز با پشتیبانی نیروی هوایی از دروازه جنوبی(شهر تکریت) وارد شد و توانست بر منطقه وادی شیشین کنترل پیدا کند.





موقعیت العوجه محل قبر صدام و فرودگاه تکریت و دانشگاه تکریت در جنوب و شمال تکریت



منابع دیگری در ارتش عراق گفته‌اند که «ارتش حمله خود در مرکز شهر را از سمت غربی و از راه منطقه الدیوم آغاز کرده است… نیروهایی که زرهی هستند و موفق شده‌اند بسته‌های انفجاری و مین‌های کار گذاشته شده در ساختمان‌ها را خنثی کنند».

بنا بر این گزارش، داعش تلاش کرده است که تمامی مسیرها منتهی به منطقه مطیبحه در شرق صلاح‌الدین را غرق آب کند تا پیشروی نیروهای عراقی کندتر شود.

عملیات آزادسازی استان صلاحالدین و مرکز آن تکریت، از یکشنبه هفته گذشته و با همکاری نیروهای بسیج مردمی و سپس عشایر استان صلاحالدین آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.