پیام تقبیح کاخ سفید به نتانیاهو به جای تبریک!

به گزارش افکارنیوز، کاخ سفید روز چهارشنبه سیاست خصمانه " بنیامین نتانیاهو " - - نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی - - را در قبال فلسطینی‌ها تقبیح کرد. " نتانیاهو " و حزبش " لیکود " در انتخابات پارلمانی سه‌شنبه رژیم صهیونیستی پیروز شدند. اندکی پیش از برگزاری این انتخابات " نتانیاهو " گفته بود مادامی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باشد، کشور مستقل فلسطین تأسیس نخواهد شد.

" کاخ سفید " پیروزی " نتانیاهو " را در انتخابات به وی تبریک گفت؛ اما بر ادامه اختلافات دو طرف بر سر مذاکرات هسته‌ای با ایران و تأسیس کشور مستقل فلسطینی تأکید کرد. " جاش ارنست " - - سخنگوی " کاخ سفید " هنگام سفر به " کلیولند " در هواپیما در این باره به خبرنگاران گفت: " آمریکا و این دولت عمیقاً درباره شعار‌هایی که با هدف به حاشیه راندن عرب‌های اسرائیلی مطرح می‌شود نگرانند. آمریکا معتقد است تأسیس کشوری فلسطینی در کنار رژیم یهودی اسرائیل بهترین راه کاستن از تنش‌های منطقه‌ای است. این دولت بر اساس دیدگاه‌های " نتانیاهو " راهکار خود را در این باره ارزیابی خواهد کرد. "

"جان کری" -- رئیس جمهور آمریکا -- پیروزی "نتانیاهو" را تلفنی به وی تبریک گفته است و "اوباما" نیز برای تبریک به "نتانیاهو" با او تماس خواهد گرفت.