اسنودن از برنامه جدید انگلیس پرده برداشت

به گزارش افکارنیوز، «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا(NSA) که چندی پیش از برنامه‌های جاسوسی نهادهای امنیتی آمریکا پرده برداشت، اعلام کرده است که انگلیس در آستانه تصویب لایحه‌ای است که اجازه هک کردن ابزارالات ارتباطی در سراسر جهان را به این کشور می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، اسنودن روز چهارشنبه تصریح کرد: پیش‌نویس یک قانون وجود دارد که طبق آن " مداخله در تجهیزات " را برای انگلیس طبق قانون فراهم می‌آورد. این واژه در واقع همان واژه غیرمستقیم برای هک کردن است.

طبق گزارش وب‌سایت دولت انگلیس، رایزنی‌ها در زمینه پیش‌نویس رهگیری ارتباطات و مداخله در تجهیزات که ماه گذشته منتشر شد، احتمالاً روز جمعه(فردا) به پایان می‌رسد.

اسنودن تصریح کرد که این لایحه فراتر از اقدامات انگلیس برای مبارزه با تروریسم است و ادامه داد: شما هدف قرار می‌گیرید نه به واسطه اینکه یک تروریست هستید، نه اینکه مظنون به جرم و اشتباه هستیند بلکه به خاطر این است که آنها به سیستم‌ها، زیرساخت‌ها و پیشینه شخصی زندگی خصوصی افراد دسترسی دارند.

این پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به واسطه شماری از افشاگری‌ها تحت تعقیب دولت آمریکا است و اتهاماتی همچون جاسوسی و سرقت اموال دولتی روبرو است و ممکن است در صورتیکه این اتهامات اثبات شود، با ۳۰ سال حبس روبرو باشد.

اسنودن که ۱.۷ میلیون سند محرمانه را در اوایل ژوئن ۲۰۱۳ فاش کرد، در حال حاضر در روسیه به سر می‌برد و در آگوست سال گذشته، اقامت سه ساله در این کشور دریافت کرد.

وی در افشاگریهای خود گفت که آژانس امنیت ملی آمریکا و دیگر نهادهای اطلاعاتی این کشور به میلیاردها پیام خصوصی سراسر جهان و از جمله ارتباطات تلفنی آنگلا مرکل و شماری از رهبران جهان دسترسی پیدا کرده و از آنها جاسوسی کردهاند.