۸۰۰۰ کیلومتر از صلاح الدین آزاد شد

به گزارش افکارنیوز، هادی العامری نماینده مجلس و دبیرکل سازمان بدر عراق در گفت‌وگو با برنامه " حدیثالوطن " شبکه تلویزیونی السومریه نیوز این کشور تصریح کرد: ۸۰۰۰ کیلومتر از صلاح الدین آزاد شد.

العامری گفت: عملیات آزادسازی صلاح الدین که در دوم ماه مارس جاری آغاز شد، در ۱۱ روز اول خود به اهدافش رسید و این عملیات در دو محور یعنی محور شرق رودخانه و محور غرب رودخانه انجام می گیرد.
وی ابراز امیداوری کرد که عملیات نظامی بزودی در این استان - با تکمیل مقدمات و زمینه سازی ها در طول چند روز - از سرگرفته شود.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از هشت هزار کیلومتر آزاد و آزادسازی محور شرقی به طور کامل انجام شد.
العامری گفت: آمریکایی ها ناتوان از هرکاری برای محافظت از عراقی ها هستند و کسی که به ائتلاف بین المللی دل ببنند، مانند کسی است که به سراب دل بسته است.
وی فاش کرد: واشنگتن شرط کرده است که لشکر پنجم ارتش عراق به ۲۵۰ خودروی زرهی که دولت عراق اخیرا از آمریکا خریداری کرد، مجهز نشود.
العامری گفت: دولت عراق با پول خود عراق ۲۵۰ خودروی زرهی از آمریکا خرید و پیشنهاد دادیم که لشکر پنجم هم به منظور مشارکت در عملیات آزدسازی صلاح الدین یا الانبار با توجه به تلاش ها و موفقیت های این لشکر به این خودروها مجهز شود اما آنها با این امر مخالفت کردند و گفتند که با این خودروها نینوا را آزاد کنیم.
وی تصریح کرد: آمریکا خواهان مهار گروه تروریستی داعش است و شک دارم که آنها تمایل به از بین بردن این گروه داشته باشند زیرا ۱۰ هزار جنگجوی اروپایی در عراق هستند که اگر کار تمام شود، به کشورهایشان بازخواهند گشت.
وی خواهان بازخواست آمریکا و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس شد زیرا آنها داعش را به بهانه سرنگون کردن نظام سوریه ایجاد کردند؛ همانطور که القاعده و طالبان را به بهانه مبارزه با گسترش کمونیسم در افغانستان ایجاد کردند.
العامری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: سربازان ایرانی در عراق حضور ندارند بلکه مستشارانی هستند که نقش بزرگی در مشورت دهی بازی کردهاند.