آمادگی متحدان آمریکا برای اعزام نیرو به سوریه!

به گزارش افکارنیوز، ژنرال " ریموند اودرنو " رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که ائتلاف مبارزه با داعش در سوریه درپی آموزش دادن به مخالفان سوریه(گروه های مسلح و تروریستی) و بازگرداندن آنها به سوریه است؛ و برخی از متحدان آمریکا آماده اعزام نیروهای به سوریه برای پشتیبانی از این مخالفان هستند.
اودرنو در کمیسیون نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا گفت: ارتش آمریکا می داند که مخالفان پس از بازگشت به سوریه به حمایت هایی نیاز خواهند داشت و به همین دلیل در حال بررسی نحوه حمایت مطلوب از آنها است.

اودرنو در پاسخ به سؤالی درباره امکان اطلاع ارتش سوریه از مواضع تروریست های آموزش دیده و حمله به مواضع آنها گفت: متحدان آمریکا در انتخاب مناطقی که مخالفان در آنجا مستقر خواهند شد و نوع عملیاتی که اجرا خواهند کرد، احتیاط را رعایت خواهند کرد و ارتش آمریکا هم اکنون به بررسی نحوه استفاده از مخالفان پس از آموزش آنها می پردازد؛ و من معتقدم که باید کمک های لازم را در اختیار آنها گذاشت.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادعا کرد که این گروه های مسلح برای مبارزه با داعش آموزش خواهند دید، و متحدان آمریکا مناطقی را برای استقرار آنها تعیین خواهند کرد که در آن مناطق تا حد امکان مورد حمله ارتش سوریه قرار نگیرند.

آمریکا و متحدانش در منطقه مانند ترکیه، قطر و عربستان تصمیم دارند پس از آموزش و تجهیز عناصر مسلح و تروریستها، آنان را به سوریه اعزام کنند.