خلبان آمریکایی در پیوستن به داعش ناکام ماند

به گزارش افکارنیوز، رسانه های آمریکایی نوشتند: تایرود ناتان پوگ ۴۷ ساله یکی از قدیمی ترین خلبانان نیروی هوایی آمریکا است، و قبلاً در یک شرکت هواپیمایی به عنوان نیروی فنی کار می کرد و کامپیوتر شخصی وی حاوی اطلاعاتی درباره گذرگاه های مرزی ترکیه با سوریه و نقشه مناطق تحت تصرف داعش بود.

بازداشت تایرود ناتان پوگ که خلبان سابق نیروی هوایی آمریکا است، افکار عمومی آمریکایی ها را به خود جلب کرده است.

پوگ در ترکیه پیش از گذشتن از مرزهای این کشور با سوریه دستگیر شد و به مصر منتقل گردید؛ و از آنجا با هواپیما به آمریکا برگردانده شد.

یکی از همکاران سابق پوگ اعلام می کند که وی قبلا به دنبال همکاری با اسامه بن لادن سرکرده سابق تشکیلات القاعده بود، و سال ۲۰۰۲ نیز می خواست به شبه نظامیان در چچن بپیوندد.

پوگ در نامه ای به همسر مصری خود نوشته است: " من مجاهد هستم. من شمشیری برای نابود کردن یاغیان و سپری برای دفاع از مظلومان هستم و از توانمندی هایی که خداوند به من داده است، برای تشکیل خلافت اسلامی و دفاع از آن استفاده خواهم کرد و با پیروزی یا شهادت بازخواهم گشت. "

بازرسان اعلام می کنند که پوگ قبلاً سال ها در یکی از شرکت های هواپیمایی آمریکا به عنوان نیروی فنی کار می کرد و همکارانش از افکار افراطی وی مطلع بودند و پوگ می توانست در آن سال ها مشکلاتی را برای هواپیماها ایجاد کند یا اطلاعاتی مهم را در اختیار گروه های افراطی بگذارد.