هشدار اوباما به نتانیاهو

به گزارشافکارنیوز،«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا طی تماسی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پیروزی حزب لیکود در انتخابات پارلمانی این رژیم را تبریک گفته است. وی با این حال به نتانیاهو در مورد ادامه مواضع مخالف واشنگتن در موضوع مذاکرات هسته ای هشدار داده است.

بر این اساس رئیس جمهوری آمریکا از احتمال بازنگری در روابط با تل آویو پس از اظهارات اخیر نتانیاهو در خصوص روند صلح خاورمیانه سخن گفته است. به گفته این مقام آمریکایی اوباما به نخست وزیر اسرائیل گوشزد کرده که واشنگتن همواره یکی از حامیان اصلی این رژیم در مجامع بین المللی بوده و در صورتی که وی به روند صلح پایبند نباشد، احتمال تغییر این رویکرد وجود دارد.

هشدار اوباما به نتانیاهو در مورد آینده مناسبات واشنگتن - تل آویو در صورت ادامه سیاست های کنونی وی، از سوی برخی دیگر از رسانه های آمریکایی از جمله سی ان ان و واشنگتن پست مورد تاکید قرار گرفته است. این رسانه ها در عین حال از تعدیل مواضع نتانیاهو نسبت به پیش از برگزاری انتخابات کنیست خبر داده اند.

بر این اساس موضع نتانیاهو که پیش از این انتخابات نه به راه حل دو دولت بود اکنون به راه حل یک دولتی وجود ندارد تغییر کرده است. این در حالی است که با اعلام نتایج انتخابات کنیست، فشارهای همپیمانان غربی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو برای تغییر در سیاست های وی در قبال فلسطینی ها افزایش یافته است.