ارتش روسیه ۷ ساعته به هر نقطه از جهان می‌رسد

به گزارشافکارنیوز،این هواپیماها قادر خواهند بود با سرعتی فراتر از سرعت صوت پرواز کنند و با این سرعت، به هرگونه تحولات نظامی جهانی، در زمانی کوتاه واکنش نشان دهد.

بر اساس اطلاعاتِ به دست آمده از سازمان صنایع نظامی در مسکو، این هواپیمای باربری، PAK TA نام خواهد گرفت و با سرعت مافوق صوت معادل ۲۰۰۰ کیلومتر در ساعت، پرواز خواهد کرد و قادر به حمل بارهای سنگین، معادلِ ۲۰۰ تُن خواهد بود و می تواند هفت هزار کیلومتر بی وقفه پرواز کنند.

به نوشته روسیا الیوم، یک منبع آگاه ارتش روسیه که در نشست محرمانۀ برنامه ریزی برای تولید این هواپیما حضور داشته، گفت: انتظار می رود که در اولین برنامه برای ساختِ این هواپیما، ۸۰ فروند PAK TA تولید شود که ساخت این تعداد، تا سال ۲۰۲۴ طول خواهد کشید و تا آن زمان، فرماندهی نظامی مرکزی روسیه قادر به ساخت یگان کاملی از زره پوش ها خواهد بود که می توانند در هر جای جهان بجنگند.
این هواپیما در انواع مختلف با کاربردهای متفاوت ساخته خواهد شد و علاوه باربری، امکان هلی بُرد نیرو و مهمات بر سر هرگونه سنگر، در آن در نظر گرفته خواهد شد.

این منبع آگاه ارتش روسیه که خواست نامش فاش نشود، به رسانه ها اعلام کرد که این طرح از چندین سال پیش آغاز شده بود و در آینده جایگزین هواپیماهای باربری فعلی خواهد شد.

وی تاکید کرد که با این هواپیماها، می توان در مدت چند ساعت، تعداد زیادی نیرو و مهمات، معادل نیروهایی که آمریکا و ناتو به عراق اعزام کردند را به هر قاره ای از جهان منتقل کرد.