در حالی كه دولت تركیه انفجار یك ماه و نیم پیش در استانبول را كار تروریستهای پ.ك.ك دانست، برخی رسانه های ایتالیایی و اسرائیلی برای رفع اتهام از متحدینشان در كردستان مدعی شده اند این كار یك عملیات تروریستی برای قتل كنسول اسرائیل در استانبول، در انتقام از قتل دانشمندان هسته ای ایران بوده است!
آینده: در حالی که دولت ترکیه انفجار یک ماه و نیم پیش در استانبول را کار تروریستهای پ. ک. ک دانست، برخی رسانه های ایتالیایی و اسرائیلی برای رفع اتهام از متحدینشان در کردستان مدعی شده اند این کار یک عملیات تروریستی برای قتل کنسول اسرائیل در استانبول، در انتقام از قتل دانشمندان هسته ای ایران بوده است!

بیست و ششم ماه می، پنجم اردیبهشت، در آستانه انتخابات سراسری ترکیه، انفجاری در نزدیکی یک مرکز خرید در استانبول رخ داد که در آن هفت عابر زخمی شدند. مواد منفجره در یک موتورسیکلت کوچک کارگزاری شده بود. دولت ترکیه بلافاصله ارزیابی کرده بود که شبه نظامیان کرد «پ. ک. ک» مسئول این انفجار بوده اند، که به زعم ترکیه، خواسته اند فضای کشور را در آستانه انتخابات پارلمانی ژوئن، تیره کنند، هرچند هیچ سازمانی مسئولیت آن انفجار را برعهده نگرفت.

اما در ادامه برای تطهیر گروهک تروریست پ. ک. ک، روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا در شماره دوشنبه این هفته خود ادعا کرده است، طبق تحقیقاتی که سازمان اطلاعات مخفی ترکیه، میت، درباره آن انفجار به عمل آورده و اطلاعات آمریکا نیز از این امر آگاه شده کارگزاری مواد منفجره، کار سه عضو مرتبط با تشکیلات اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران بوده است و البته باز هم هیچ سندی در این باره ارائه نکرده است!



بنابر این ادعاهای واهی، این سه نفر، لبنانی و عضو حزب الله بوده‌اند. کوریره دلاسرا به نقل از «منابع آمریکایی در واشینگتن» و «منابعی درخاورمیانه» مدعی شده است که سه لبنانی با در دست داشتن گذرنامه ایرانی وارد ترکیه شدند و برای انجام مأموریت خود، از نیروهای محلی ترکیه کمک گرفتند. بنابراین گزارش های ادعایی، هدف از انفجار، قتل «موشه کیمخی»، کنسول اسرائیل در استانبول بود، و درطول چند روز پیش از انفجار نیز ماموران اعزامی، کمیخی را زیر نظر داشتند، هرچند که به دلیل تدابیر امنیتی اتخاذ شده از سوی کنسولگری اسرائیل، کیمخی آسیبی ندید.

هاآرتص یکی از ارگان های رسمی رژیم اشغالگر قدس هم مدعی شد پیش از انفجار استانبول، چند بار نهادهای امنیتی اسرائیل به شهروندان کشورخود درتردد در «حوزه دریای مدیترانه» هشدارهای «جدی» داده، و ازجمله گفتند که انجام عملیاتی را با هدف ضربه زدن به اسرائیلی ها در ترکیه و یونان پیش بینی می کنند. به ویژه از اسرائیلی ها در ایام تعطیلات عید «پسح» خواسته شد از سفر به این کشورها خودداری کنند یا شدیداً هوشیار باشند. این «هشدارموثق» در ماه آوریل نیز تکرار شد. یک مقام مسئول نهاد مبارزه با ترور در دولت اسرائیل به روزنامه نگاران گفته بود که ممکن است یک شخصیت ارشد اسرائیلی هدف عملیاتی باشد.

این در حالی است که در همه تلاش ها برای ضربه زدن به دانشمندان هسته ای ایران، موساد اسرائیل متهم ردیف اول به شمار می رود. مجید شهریاری، کارشناس ارشد هسته ای و استاد فیزیک دانشگاه تهران، دسامبر گذشته، در همان روزی که فریدون عباسی، دانشمند دیگر اتمی ایران نیز درخیابانی دیگر در شمال تهران ترور شد، مورد سوء قصد قرار گرفت و کشته شد، اما فریدون عباسی پس از زخمی شدن و پشت سرنهادن دوران نقاهت، به ریاست سازمان انرژی اتمی ایران منصوب شد؛ مقامی که همچنان دراختیار اوست.

زمستان پیش از آن نیز دکتر مسعود علیمحمدی، استاد ارشد فیزیک نظری و هسته ای دانشگاه تهران در برابر منزلش در قیطریه تهران رخ داد که شخص دستگیر شده در این باره، به آموزشش توسط موساد با این هدف اعتراف کرد. مئیرداگان، رییس تازه کنار رفته موساد، در سخنانی این امر را که کشورش برای مبارزه با پیشبرد برنامه هسته ای ایران از راههای مختلف تلاش کرده است، تأیید کرده بود که برخی رسانه های اسرائیل، مفهوم این سخنان را با سوء قصد ها به جان دانشمندان هسته ای ایران ارتباط دادند.