به گزارش خبرنگار پرس تيوي، در اين ميان به ويژه رابطه ديويد کامرون نخستوزير انگليس و ربکا بروکس، مدير عامل سابق شرکت نيوزاينترنشنال زير ذرهبين قرار گرفته است.

کامرون و بروکس، هر دو گفته‌‌­‌اند که با هم گفت‌‌وگویی فراتر از آن‌‌‌چه مورد تایید است، نداشته‌‌‌اند.

در همین حال پلیس در خصوص مرگ مشکوک شان هور خبرنگار سابق نشریه " نیوز آو د ورلد " که درباره وقوع شنود تلفنی غیرقانونی این نشریه افشاگری کرده بود، تحقیقاتی را آغاز کرده است.

پلیس ضمن غیر مشکوک خواندن مرگ هور مدعی شده است: " اگرچه علت مرگ تاکنون مشخص نشده است اما این مرگ، حادثه‌‌ای مشکوک به نظر نمی‌‌رسد. "

هور گفته بود که شنود مکالمات تلفنی در سطح بسیار وسیعی صورت گرفته است و اندی کلسون سردبیر سابق نشریه نیوز آو د ورلد نیز از این امر کاملا آگاه است.

این رسوایی به قیمت شغل چندین نفر از مقامات انگلیسی و چهره‌­‌‌های رسانه‌‌‌ای نیز منجر شده است. در پی این رسوایی، ربکا بروکس، لس هینتون مدیرعامل شرکت رسانه‌‌ای داوجونز، سر پل استفنسون افسر عالی‌‌رتبه پلیس انگلیس، و جان یتس کمیسر پلیس و معاون استفنسون مجبور به استعفا شدند.

این رسوایی دیوید کامرون را نیز با انتقادهای گسترده­‌‌ای روبرو کرده است اما وی همچنان از عذرخواهی در رابطه با اندی کلسون مسئول مستعفی امور ارتباطات و رسانه‎‌ای خود و سردبیر سابق هفته نامه " نیوز آو د ورلد " خودداری کرد اما گفته است در صورتی که کلسون گناه‎کار شناخته شود، عذرخواهی خواهد کرد.

دیوید کامرون در سال ۲۰۰۷ پیش از انتصابش به عنوان نخست وزیر انگلیس، کلسون را به مقام مسئول امور ارتباطات و رسانه‌ای خود انتخاب کرده بود.

کلسون در همان سال(۲۰۰۷)، در پی زندانی شدن یکی از گزارش‎گران نشریه نیوز آو د ورلد به اتهام شنود مکالمات تلفنی کارکنان خانواده سلطنتی به بهانه کسب اخبار دسته اول، از سمت خود استعفا کرد.

هفتهنامه نيوز آو د ورلد پرفروشترين نشريه انگليسي پس از بر ملا شدن نقشش در رسوايي شنود مکالمات تلفني شهروندان انگليسي که اعتبار روزنامه نگاري را در انگلستان زير سوال برد، به کار خود پايان داد.