به گزارش مهر، نهاد عوض مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی اظهار داشت: تعاملات فردی و اجتماعی مسلمانان با جامعه غیر مسلمان کلیدی برای رفع احساسات ضد اسلامی در جامعه است که درحال حاضر روند رو به رشدی طی می کند. هر غیر مسلمان آمریکایی که با یک مسلمان ارتباط داشته باشد کمتر در معرض باورهای نادرست از اسلام قرار می گیرد.

شورای روابط اسلامی آمریکایی با هدف اشاعه پیام همبستگی در رمضان ستاد سالانه ای را برای جوامع محلی برگزار می کند تا آنها مراسم افطاری برگزار کرده و درهای مساجد را به روی غیر مسلمانان باز بگذارند.

برای برگزاری این ستاد، شورای روابط اسلامی آمریکایی به مسلمانان کمک می کند مراسم افطاری با عنوان " سهیم شدن در رمضان " برگزار کرده و دستورالعملهای گام به گامی را برای میزبانی این مراسم در دفترچه " راهنمای منابع سهیم شدن رمضان ۲۰۱۱ " تهیه کرده است.

در این دفترچه راهنما آمده است: با توجه به مؤلفه های رمضان امیدواریم مساجد محلی، مراکز اجتماعی و مدارس اسلامی از این فرصت برای دعوت همسایگان خود استفاده کرده و آنها را برای وعده افطاری دعوت کنند.

شورای روابط اسلامی آمریکایی در راهنمای خود برای جامعه اسلامی به ارائه نکات مهمی برای برگزاری یک مراسم افطاری بین دینی موفق اشاره کرده است که در بخشی از آن می توان به تشکیل یک کمیته مسئول برگزاری این مراسم، ارسال دعوتنامه به کلیساها، کنیسه ها و گروه های مدنی و همچنین ارائه خبر این مراسم به رسانه های محلی برای پوشش مراسم اشاره کرد.

اگرچه آمار رسمی از تعداد مسلمانان آمریکایی وجود ندارد اما گفته می شود که در این کشور ۶ تا ۸ میلیون مسلمان زندگی می کنند. براساس گزارش شورای روابط اسلامی آمریکایی و مرکز نژاد و جنس دانشگاه برکلی کالیفرنیا اسلام هراسی در ایالات متحده آمریکا روند رو به رشدی را طی می کند.