ادامه درگیری‌ها در ادلب

به گزارش افکارنیوز، نیروهای ارتش سوریه خود را برای آغاز پاتک گسترده در شهر «ادلب» و باز پس گیری نقاط از دست داده در این شهر درپی حمله شدید و گسترده گروه‌های مسلح مورد حمایت آشکار ترکیه آماده می‌کنند و در این راستا نیروهای ارتش با رسیدن تسلیحات و استحکامات جدید در محور جنوبی شهر ادلب متمرکز شده‌اند.

یک منبع میدانی سوری درباره حوادثروزهای اخیر جاری در ادلب توضیح داد که پیشتر نیروهای امنیتی ورود هزاران تروریست مسلح از مرزهای ترکیه به داخل استان ادلب را رصد کرده بودند تا با پیوستن به صفوف گروه‌های مسلح موسوم به «جیش الفتح» آنها را تقویت کنند.

این منبع میدانی سوری افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته جیش الفتح دارای تجهیزات نظامی پیشرفته آمریکایی از جمله موشک‌های ضد زره پوش و تاو است که طی ۵ روز اخیر حمله به ادلب آنها را مورد استفاده قرار داد.

منبع مذکور ادامه داد: پس از ورود این عناصر تروریستی کمکی به استان ادلب که بطور خاص از شهرهای سرمین، بنش و معر مصرین صورت گرفته بود، حمله به شهر ادلب از دو محور شمالی و شرقی صورت گرفت و ارتش سوریه در اولین گام تلاش کرد، برای جلوگیری از افزایش تلفات انسانی، ساکنان این مناطق را به اماکن امن منتقل کند و گروه‌های مسلح از فرصت پیش آمده برای تصرف برخی نقاط ارتش در این دو محور استفاده کردند.

این منبع میدانی سوری توضیح داد: ارتش سوریه با این وجود موفق به متوقف کردن پیشروی گروه‌های مسلح و ادامه حملات آنها شد و به همین دلیل محورهای شرقی و جنوب غربی ادلب شاهد درگیری‌های شدیدی است که طی آن ارتش سوریه مناطق از دست داده در جنوب غربی شهر ادلب را از ارتش سوریه باز پس گیرد.

وی از رسیدن نیروهای نخبه ارتش سوریه و استحکامات جدید نظامی به شهر ادلب خبر داد تا مانع حمله گروه‌های تروریستی دیگر مانند جبهه النصره و آزادگان شام و لشکر شام به دیگر نقاط شهر ادلب شوند.

در همین راستا یگان توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه نیز خطوط امداد و کمک رسانی گروه‌های مسلح اطراف شهر ادلب و بطور مشخص در شهرک‌های بنش، سرمین، معرمصرین، سراقب و کفرتخاریم و روستاهای جدار بکفلون، مرعیان و الرامی را به شدت گلوله باران کردند.

این منبع میدانی سوری با اشاره به اینکه درگیریها در ادلب همچنان ادامه دارد، از روی میز بودن تمام گزینهها خبر داد، اما تاکید کرد که ارتش سوریه به هیچ وجه از ادلب چشم پوشی نخواهد کرد.