طرح پیشنهادی الجزائر برای آتش بس در یمن

به گزارش افکارنیوز، این منبع دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود، گفت: رمطان لعمامره وزیر خارجه الجزائر در نشست وزرای خارجه عرب در شرم الشیخ در روز پنجشنبه گذشته طرحی سه ماده ای برای آتش بس در ارایه کرد.

وی افزود: وزیر خارجه الجزائر خواستار موافقت مصر و عربستان با این طرح شد تا اینکه در مقابل، الجزائر نزد طرفهای داخلی یمن و برخی کشورهای تاثیر گذار برای متقاعد کردن جنبش انصار الله یمن به منظور موافقت با این طرح آتش بس تلاش کند.

این منبع خاطرنشان کرد که وزیر خارجه الجزائر طرح پیشنهادی آتش بس را روز پنجشنبه در نشست وزرای خارجه عرب که مقدمه ای برای اجلاس سران عرب در شرم الشیخ است، به سامح شکری وزیر خارجه مصر وسعود الفیصل وزیر خارجه عربستان ارائه داد.

به گفته این منبع، طرح پیشنهادی الجزائر شامل " عقب نشینی انصار الله از صنعا، احیای پارلمان یمن که بر اساس بیانیه قانون اساسی منحل شد وارائه تضمین های امنیتی و سیاسی به جنبش انصار الله و هم پیمانان آنها در یمن " است.

این منبع دیپلماتیک الجزائری خاطرنشان کرد: این طرح پیشنهادی به کشورهایی مانند مصر و عربستان و ایران ابلاغ شد. این طرح در نشست شرم الشیخ به اطلاع مصر و عربستان رسید و از طریق کانالهای دیپلماسی به عراق و ایران و جنبش انصار الله ابلاغ گردید.

این منبع تاکید کرد: عربستان خواستار تعدیل طرح الجزائر با اضافه کردن شرط ورود نیروهای عربی به پایتخت یمن شد که این امر، ممکن است طرح را به طور کامل با شکست مواجه کند.

این منبع دیپلماسی در عین حال مواضع دیگر کشورها را ذکر نکرد.