اشغالگران حفظ امنیت و سازندگی افغانستان را به مردم بسپارند

افكار نيوز: "میرویس یاسینی" نایب رئیس اول مجلس شورای ملی افغانستان بعدازظهر دیروز با "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از ایسکا، در این دیدار ابتدا لاریجانی روابط و مناسبات بین مردم و مسوولان دو کشور را در زمینه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خوب و رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: «روابط بین ملت ها و دولت های ایران و افغانستان از غنای فرهنگی، تاریخی و دینی برخوردار است و همین اشتراکات تاریخی و تمدنی و دینی است که ملت های فهیم و شجاع هر دو کشور را هرچه بیشتر به هم نزدیک ساخته است.»
لاریجانی در ادامه افزود: خواست تمام ملت ایران این است که از مردم مظلوم افغانستان رفع ظلم شود و این ملت به سعادت و رفاه دائمی دست یابد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات دهه اخیر در افغانستان افزود: سیاست اشغالگری و یک جانبه گرایی امریکا توام با معیار دوگانه در مبارزه با تروریسم، موجبات تشدید ناامنی منطقه ای را پدید آورد و آلام زیادی را برای مردم افغانستان به ارمغان آورده است.
لاریجانی افزود: وقت آن رسیده است دولت آمریکا و کشورهای عضو ناتو ضمن بازبینی سیاست های خود و عقب نشینی از افغانستان کار حفظ امنیت و تلاش برای سازندگی این کشور را به دست مردم شجاع و غیور آن بسپارند.
به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، در ادامه این دیدار همچنین میرویس یاسینی نایب رئیس اول مجلس شورای ملی افغانستان از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دولت و برادر در همسایگی کشور خود نام برد و گفت: مردم افغانستان و مسوولان این کشور، سابقه حمایت ها و کمک های مردم ایران در دوران جهاد و پس از آن را در حق خود هرگز فراموش نخواهند کرد.
وی در ادامه با تقدیر از مواضع اصولی جمهوری اسلامی در قضایای مربوط به اعضای جهان اسلام بین موضوع فلسطین خاطرنشان ساخت: خاطره شجاعت و غیرت مردم و مسوولان جمهوری اسلامی در دفاع از آرمان فلسطین برای همیشه در اذهان مسلمانان باقی خواهد ماند.
نایب رئیس مجلس شورای ملی افغانستان ضمن ابلاغ دعوت رئیس مجلس شورای ملی از لاریجانی برای انجام سفری رسمی به کابل خواهان گسترش هرچه بیشتر روابط پارلمانی دو کشور در سطوح مختلف شد. /

انتهای پیام / ب.