حزب‌الله: آمریکا در جنگ علیه یمن شریک عربستان است

به گزارش افکارنیوز، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان عملیات نظامی عربستان سعودی علیه ملت یمن را «کشتار عمومی» خواند و تاکید کرد که این اقدام عربستان پیامدها و زیان‌های بزرگ داخلی و خارجی برای ریاض به همراه خواهد داشت.

شیخ نعیم قاسم در گفت‌وگو با خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» گفت: عربستان سعودی در یمن مرتکب جنایت کشتار عمومی شده است و دیگر نمی‌توانیم در قبال آن سکوت کنیم. ما بایستی موضع سیاسی خود را در قبال این جنایت اعلام کنیم تا عربستان بداند که صداهای مخالفی وجود دارد که اقداماتش را نمی‌پذیرد.

وی درباره هدف از اعلام مواضع مخالفت آمیز با سیاست‌های عربستان سعودی گفت: باید مواضع مخالفت آمیز خود را اعلام کنیم تا شاید عربستان به خود آید و درباره اقداماتش فکر کند و روزنه‌ای برای برگزاری گفت‌وگوهای سازنده باز کند.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان بحران یمن و رویکردهای عربستان سعودی را خطری بزرگی توصیف و تاکید کرد: این خطر تنها مختص به یمن نیست بلکه پیامدهای آن بر همه منطقه منعکس می‌شوند.

شیخ نعیم قاسم، آمریکا را شریک عربستان سعودی در جنگ افروزی علیه یمن برشمرد و اظهار داشت: آمریکا در بحران یمن، شریکی است که می‌داند چه می‌خواهد ولی عربستان سعودی گرفتار شده و ناکامی‌های بسیار بزرگی را برای خود به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود: این ناکامیها و شکستها هم اکنون آغاز شده و در حال به منصه ظهور رسیدن بوده و در آینده نیز شدت بیشتری بر جایگاه عربستان، اوضاع داخلی و نقش منطقهای آن به خود خواهد گرفت.