اردوغان؛ یک گوش در و یک گوش دروازه!

به گزارش افکارنیوز، پارلمان اروپا امروز(چهارشنبه) درباره طرحی در زمینه محکومیت اقدامات حکومت عثمانی در صدمین سالگرد کشتار ارامنه تصمیم گیری خواهد کرد.

این رای گیری هم زمان با صدمین سالروز کشتار ارامنه توسط حکومت عثمانی و در پی افزایش تنش ها به منظور معرفی این کشتار به عنوان " نسل کشی " صورت می گیرد.

رجب طیب اردوغان قبل از عزیمت به قزاقستان در فرودگاه آنکارا به خبرنگاران در این باره گفت: تصمیم پارلمان اروپا هرچه باشد، آن را از یک گوش می گیریم و از گوش دیگر بیرون می کنیم، زیرا غیر ممکن است که ترکیه چنین جنایتی را به عهده بگیرد.

پس از آن که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان از کلمه نسل کشی برای توصیف کشتار ارامنه در حکومت عثمانی ها استفاده کرد، دولت ترکیه سفیر واتیکان در کشورش را فراخواند و اعتراض خود را ابراز کرد.

این کشور همچنین سفیر خود در واتیکان را فرا خوانده است.

آمریکا نیز اعتراف کامل و صریح به کشتار ارامنه را خواستار شد، بدون آن که از آن با نام نسل کشی یاد کند.

ارمنی های ساکن ارمنستان و مقیم خارج این کشور معتقدند که یک و نیم میلیون نفر از پیشینیان آنها در حمله نیروهای حکومت عثمانی به شرق ترکیه کشته شده اند، اما ترکیه می گوید صدها هزار ترک و ارمنی در جنگ نیروهای عثمانی با امپراطوری روسیه به منظور سیطره بر شرق آناتولی در جنگ جهانی اول کشته شده اند.

امروزه فقط ۶۰ هزار ترک ارمنی در ترکیه زندگی می کنند که بیشتر آنها ساکن استانبول هستند.

ارمنی های سراسر دنیا روز ۲۴ آوریل را به عنوان سالروز کشتار ارامنه توسط عثمانی گرامی می دارند و ترک ها نیز از این روز به عنوان سالروز جنگ گالیپولی در جنگ جهانی اول یاد می کنند.