نماینده سازمان ملل: سعودی‌ها دیوانه هستند

به گزلرش افکارنیوز، پایگاه خبری العهد در گزارشی نوشت دو هزار و ۵۷۱ شهید از جمله صدها کودک و زن و دو برابر این تعداد، مجروح، آمار هفته های نخست تجاوز سعودی آمریکایی به یمن است و این آمار برای خیزش همه ملت یمن علیه عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس کافی است.

بر اساس این گزارش، یک هفته پس از آغاز جنگ کنونی، فرمانده ارتش اردن با جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل متحد به یمن در مقر اقامت وی در امان دیدار کرد. هدف از این دیدار، شنیدن تحلیل و پیش بینی هایش درباره مسیر و سرنوشت جنگ علیه یمن و میزان قدرت انصارالله برای ایستادگی در این جنگ اعلام شده است. این نظامی ارشد اردنی هنگامی که سخنان بن عمر، دیپلماتی که حدود یک سال کامل را در یمن به سر برده است، بهت زده شد.

بن عمر خطاب به فرمانده ارتش اردن چنین گفته است: عربستان سعودی با ماجراجویی خود، هم ما و هم حوثی ها را غافلگیر کرد، دو هفته از جنگ گذشته و تجاوزات هوایی متوقف نشده است، جنگ طولانی و پیامدهایش فاجعه بار خواهد بود، من به شما اردنی ها توصیه می کنم خیلی خود را درگیر این جنگ نکنید و از مشارکت در آن دوری کنید، زیرا سعودی ها دیوانگانی هستند که خلیج فارس را به آتش خواهند کشید.