همراهی دوربین العالم با قربانیان تجاوز هوایی به صنعا / فیلم

به گزارش افکارنیوز، در دور جدید از حملات جنگنده های عربستان به منطقه " فج عطان " در صنعا که با کشته شدن شمار زیادی از شهروندان یمنی همراه بود، خسارت های زیادی نیز به ساختمان ها و دارایی های مردم صنعا وارد شد.

براساس این گزارش، تجاوز جنگنده های عربستانی به منطقه " فج عطان " بی امان بوده و این منطقه خسارت بسیار دیده و اهالی آن به دنبال پناهگاه برای در امان ماندن از حملات دشمن متجاوز هستند.

یکی از ساکنان منطقه " فج عطان " در گفت و گو با خبرنگار شبکه العالم درباره حمله امروز جنگنده های عربستانی به صنعا گفت: در اثر بمباران شدید جنگنده های متجاوز عربستانی، انفجارهای مهیبی در منطقه فج عطان روی داد و خانه های بسیاری از شهروندان یمنی ویران و شیشه ها و درب های منازل دورتر از محل حمله نیز آسیب دیدند و خانه های اهالی این منطقه هم اکنون خالی از سکنه شده است.

یکی دیگر از اهالی این منطقه به خبرنگار العالم گفت: که شمار زیادی از اهالی این منطقه منازل خود را ترک کرده و به استان های دیگر رفته اند.

آمارهای مشخصی درباره تعداد آوارگان از شهر صنعا در نتیجه تجاوز مداوم جنگنده های عربستانی و ائتلاف عربی وجود ندارد، اما دلایل اقتصادی و نیز امنیتی باعثشده که یمنی ها به روستاها و مناطق حاشیه مهاجرت بکنند.

یک کارشناس یمنی نیز گفت: با گسترش تجاوز جنگنده های عربستانی به یمن، روز به روز بر شمار آوارگان از صنعاء بیشتر می شود، اما آمار مشخصی وجود ندارد و می توان گفت که شمار زیادی از اهالی صنعا منازل خود را رها کرده و به مناطق امن تر رفته اند.

به گفته وی، آثار و علائم زندگی تقریبا در صنعاء از بین رفته اما این وضعیت بدتر از وضعیت ساکنان روستاهایی نیست که یمنی ها به آن جا می روند زیرا ترس و درد و رنج آن ها را تعقیب می کند و دشمن متجاوز تفاوتی میان شهر و روستا قائل نیست.

جنگنده های متجاوز عربستان با همکاری ۱۰ کشور عربی دیگر از اولین ساعات پنجشنبه ششم فروردین تجاوز خود به یمن را به دلیل حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری این کشور آغاز کردند.

تاکنون در این حملات، صدها غیرنظامی یمنی کشته و شمار زیادی نیز زخمی شده اند و خسارات فراوانی به زیرساخت ها و خانه های مردم یمن وارد شده است.
فیلم