حمله جنگنده‌های سعودی به استان حجه یمن

به گزارش افکارنیوز، عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن و به بهانه بازگرداندن مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به ریاض، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌اند. بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از آغاز تجاوز عربستان به یمن بیش از۲۵۰۰ از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده‌اند. این در حالی است که بسیاری از زیرساخت‌های یمن نیز تخریب شده است و بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل از آغاز عملیات طوفان قاطعیت بیش از ۱۵۰ هزار یمنی آواره شدند.

جنایات آل سعود علیه مردم یمن در حالی تداوم دارد که شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته با تصویب قطعنامه ۲۲۱۶ درباره یمن ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد، مجوز تداوم این جنایات را داد.

کاربران گرامی برای مرور تحولات روز گذشته تجاوز سعودی به یمن اینجا را کلیک کنند.

تحولات امنیتی بیست و هفتمین روز تجاوز به یمن

تجاوز سعودی به یمن وارد روز بیست و هفتم شده است و حملات جنگنده‌های این کشور به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد.

در پی حمله جنگنده‌های این کشور به یکی از مناطق استان حجه در غرب یمن ده‌ها شهید و زخمی بر جا گذاشته است. شمار دقیق شهدا و زخمی‌ها تا لحظه نگارش این گزارش اعلام نشده است.

همچنین در حمله هوایی ارتش سعودی به خانه یکی از شهروندان در بخش آل حبابر در بخش سحر در استان صعده در شمال یمن یک پیرزن و یک کودک جان به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های سعودی همچنین به منطقه الغوش در بخش ضلاع همدان در شهر صنعا پایتخت یمن حمله کردند.

در همین حال، خبرنگار شبکه خبری العالم از صنعا گزارش داد: شمار شهدای حمله روز گذشته جنگنده‌های ارتش سعودی به یک محله مسکونی در منطقه فج‌عطان در جنوب شهر صنعا به ۵۰ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۵۷۴ نفر رسیده است.

تداوم استفاده عربستان از سلاح‌های ممنوعه برای قتل عام یمنی‌ها

جنگنده‌های سعودی در حملات خود از سلاح‌های ممنوع شده در قوانین بین الملل استفاده کردند که باعثبروز حالات خفگی بین دهها نفر از شهروندان یمنی در محله‌های صنعا شد.

همچنین خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین نیز از استفاده ارتش سعودی از سلاح‌های ممنوع شده از جمله گلوله‌های فسفری علیه مردم یمن خبر داد.

۱۲ شهید در حمله جنگنده‌های سعودی به منطقه الشوارق در استان صعده

هواپیماهای ارتش سعودی منطقه الشوارق در بخش رازح در استان صعده را نیز بمباران کردند که باعثشهادت ۱۲ نفر عضو یک خانواده و زخمی شدن شمار دیگری از افراد شد. بین قربانیان شماری کودک وجود دارد و آثار سوختگی ناشی از گازهای سمی روی بدن زخمی‌ها مشاهده می‌شود.

محله‌های مسکونی بخش حیدان نیز هدف دو حمله هوایی جنگنده‌های ارتش سعودی قرار گرفت که در جریان آن شماری از غیرنظامیان یمنی زخمی شدند. منطقه مران نیز شاهد دو حمله هوایی بود که به زخمی شدن دو زن و یک کودک منجر شد. این حمله همچنین خسارت‌های زیادی را به فروشگاه‌های منطقه وارد کرد.

جنگنده‌های سعودی همچنین تأسیسات دولتی در استان صعده را بمباران کردند که به ویرانی آن و خسارت به خانه‌های مجاور منجر شد. دو غیرنظامی نیز در بمباران یک پایانه پخش فرآورده‌های نفتی در بخش طلح کشته شمار دیگری زخمی شدند.

در همین حال، نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی توانستند منطقه الشجح در بخش طلح در استان مأرب را به کنترل خود درآورده و امنیت جاده ارتباطی به صنعا را تأمین کنند.

تحولات سیاسی یمن

انصار الله: آل سعود در توهم رسیدن به اهدف خود به سرمی‌برد

جنبش انصار الله یمن با محکوم کردن جنایت اخیر ارتش سعودی در صنعا تاکید کرد: رژیم سعودی در توهم به سرمی‌برد که فکر می‌کند می‌تواند با تجاوزگری ملت یمن را وادار به تسلیم کند.

حمله به همسایه‌ای ضعیف با هدف جبران شکست‌های آل سعود در منطقه

یک رسانه عرب زبان با اشاره به هجوم سعودیها به یمن در واقع آن را ناشی از سرخوردگی عمیق آل سعود به سبب شکستهای متوالی در پروندههای مختلف منطقهای در برابر ایران و تلاشی برای جبران این شکستها توصیف کرد.