توافق هسته ای با ایران حتمی است / چاره ای نمانده است
گروه بین الملل -

روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از مسئولان آمریکایی گفت که شش کشور جهان و ایران به توافقنامه هسته ای خواهند رسید و این امری حتمی است.

به گزارشافکارنیوز؛ بن کسپیت سردبیر روزنامه عبری زبان روز معاریو نوشت: " گفته های مسئولان آمریکایی حاوی خبری بد برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هستند ".

به ادعای این روزنامه علاوه بر مسئولان آمریکایی؛ برخی دیپلمات های صهیونیستی پیش بینی می کنند آمریکا از حق وتوی خود برای ناکام گذاردن پیش نویس قطعنامه فرانسه درباره استقلال فلسطین استفاده نخواهد کرد. کسبیت گفت پیش نویس قطعنامه مشابه پیش نویس قطعنامه فرانسه مشمول توافقنامه صلح فلسطینی - صهیونیستی مورد بررسی نیوزلند قرار می گیرد.

وی افزود آمریکا هنوز تصمیمی برای استفاده از حق وتو ندارد اما دیپلمات های صهیونیستی ترجیح می دهند آمریکا چنین تصمیمی را برای استفاده از حق وتو پس از دستیابی به توافقنامه با ایران پایان ژوئن ماه آینده نگیرد.

کسپیت به نقل از مسئولان آمریکایی کارشناس مذاکرات با ایران طی مذاکرات محرمانه اظهار داشت: " احتمال عدم دستیابی به توافق جامع هسته ای با ایران وجود ندارد؛ زیرا غرب جایگزینی برای آن ندارد. در واقع، در پایان این توافق حاصل خواهد شد ".

کسپیت از سوی دیگر این سوال را از نتانیاهو پرسید که چرا برای دستیابی به امتیازات امنیتی و سیاسی که در واقع بهای توافقنامه آینده ای با ایران است، راه مذاکره با آمریکا را پیش نمی گیرد.