کارشناس یمنی از " بمب اتمی " عربستان می گوید / فیلم

به گزارش افکارنیوز، کارشناسان معتقدند که استفاده نظام عربستان از تسلیحات و مهمات ممنوعه در تجاوز به یمن، علاوه بر وارد کردن خسارات مادی فراوان باعثتخریب محیط زیست و به جا گذاشتن تأثیرات نامطلوب بر خاک و سفره های زیرزمینی آب شده است.
سازمان " حاکمیت ملی " و انجمن " سیاره زمین " در یمن کنفرانسی را در صنعا پایتخت این کشور برگزار کردند و خواستار جلوگیری از ورود افراد به مناطقی شدند که در حملات ائتلاف عربستان بمباران شدند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس اعلام کردند که در چنین مناطقی به ویژه منطقه " فج عطان " در صنعا، پس از بمباران مواد پرتوزا باقی مانده که برای سلامت انسان خطرناک است.

" خالد الثور " رئیس انجمن سیاره زمین در این کنفرانس اعلام کرد: انفجار منطقه فج عطان مهیب و گوش خراش بود؛ و اگر قدرت این انفجار با مقیاس ریشتر اندازه گیری می شد، بیشتر از ۹ ریشتر می شد و بی شک می توان گفت که این انفجار ویرانگر با " بمب اتمی " صورت گرفته است.
" محمد اسحاق " نایب رئیس سازمان حاکمیت ملی هم در حاشیه این کنفرانس به خبرنگار شبکه العالم گفت: انفجار مهیب منطقه فج عطان باعثمتلاشی و پراکنده شدن صخره ها و ترکش های بمب تا شعاع ۲ کیلومتری محل انفجار شد.
" لونا الیافعی " نویسنده یمنی نیز تأکید کرد: کودکان، زنان و افراد سالخورده به علت تداوم حملات عربستان دچار فشارهای روحی و روانی شده اند، و شرایط سختی را می گذرانند که درمان آنها سال ها طول خواهد کشید.
فیلم