مشکلات اسرائیل در رهگیری موشک‌های حزب الله لبنان

به گزارش افکارنیوز، افرایم سینه معاون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای در روزنامه یدیعوت آحارونوت رژیم صهیونیستی نوشت: در صورت امضا یا عدم امضای توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌‌های بزرگ، تلاش‌های تهران برای تحقق نفوذ منطقه‌ای در خاورمیانه متمرکز خواهد شد.

وی در این مقاله به امکان بروز درگیری رژیم صهیونیستی با حزب ‌الله لبنان در مرزهای شمالی سرزمین‌ های اشغالی اشاره کرد و نوشت که حوادثاخیر در سوریه و لبنان نشان می‌‌دهد که امکان این نوع درگیری وجود دارد.

این مقام امنیتی صهیونیستی با اشاره به ناوگان موشکی حزب الله لبنان که بالغ بر ۱۰۰ هزار موشک برآورد شده‌، به گزارش اخیر ایال ایزنبرگ فرمانده سابق جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشت که حزب‌الله لبنان می‌تواند در روز بالغ بر ۱۵۰۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کند، میزان تخریبی که این تعداد موشک در داخل اراضی اسرائیل ایجاد می‌کند‌، بسیار زیاد خواهد بود و مراکز حساس و صنعتی و انرژی و راه‌های مواصلاتی و بهداشتی در مدت زمانی که کوتاه نیز نخواهد بود، از کار خواهند افتاد.

وی ادامه داد که در طول حمله اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه در مجموع ۴۵۰۰ موشک و خمپاره به سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که به علت وجود گنبد آهنین خسارت‌های ناشی از آن اندک بود، اما مجموعه موشک‌های پرتاب شده در طول ۵۰ روز جنگ غزه مساوی با ۳ روز از جنگ در برابر حزب ‌الله است. بنابراین ویرانی‌های گسترده در جبهه داخلی اسرائیل تأثیر پیروزی ‌های احتمالی در خطوط مقدم را از بین می‌برد. موشک‌‌های سنگین‌، دقیق و دوربرد حزب‌ الله طوری است که گنبد آهنین نمی‌تواند آن‌ها را ره‌گیری کند، این موشک‌ها نیاز به سامانه ضد موشک موسوم به " عصای سحر آمیز " دارد که آزمایش های پایانی آن در مارس گذشته به انجام رسیده است.

سینه اظهار داشت: البته تعداد موشک‌های تهدید کننده به اندازه‌ای زیاد است که با تعداد موشک‌های رهگیر که در اختیار ارتش اسرائیل قرار دارد قابل مقایسه نیست. موشک‌های رهگیر در عصای سحرآمیز بسیار گران‌تر از موشک‌های گنبد آهنین است. این در حالی است که اسرائیل با مشکل بودجه نیز مواجه است.

وی زمان را عنصری درد آور خواند و تصریح کرد که باید اولویتها به سامانه ای داده شود که قادر به حمایت از اسرائیل و جبهه داخلی این رژیم و زیرساختهای آن باشد، در صورت عدم وجود حمایت های کافی از جبهه داخلی اسرائیل، گزینههای هجومی نیز در معرض تردید خواهد بود.