کشته‌های زمین‌لرزه نپال از مرز ۵ هزار نفر گذشت / عکس

به گزارش افکارنیوز، نیروهای امداد و نجات در نپال درحالی همچنان مشغول کمک به قربانیان زمین‌لرزه این کشور هستند که امروز نیز آمار جدیدی از تعداد کشته‌ها ارائه شد. طبق آخرین آمار ارائه شده تعداد کشته‌ها از مرز ۵ هزار نفر عبور کرده است.

سوشی کویرالا، نخست‌وزیر نپال اعلام کرد هرچند تلاش‌ها برای کمک به قربانیان ادامه دارد اما دولت تحت تاثیر وسعت این فاجعه قرار گرفته است. وی در ادامه گفت که احتمال افزایش این آمار به دو برابر نیز وجود دارد.

نیروهای امداد همچنان در تلاش هستند تا مواد غذایی را به مناطق دورافتاده هیمالیا برسانند. باران سنگین نیز وضعیت مردمی که در فضای باز مستقر شده‌اند را با مشکل بیشتری مواجه کرده است.

سازمان ملل اعلام کرد طبق برآوردهای صورت گرفته زمین لرزه نپال زندگی ۸ میلیون نفر(۲۵درصد از جمعیت کل کشور) در ۳۰۹ منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

این زمین‌لرزه تا کنون بیش از ۱۰ هزار مجروح نیز بر جای گذاشته است. در میان کشته شده‌ها نیز ۱۸ کوهنورد دیده می‌شوند که دراثر سقوط بهمن در قله اورست جان خود را از دست دادند.

نخست‌وزیر نپال نیز در پیامی تلویزیونی به نشانه ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این زمین‌لرزه سه روز عذای عمومی اعلام کرد.