جنگ روانی و شایعه در عراق به نفع داعش

به گزارش افکارنیوز، " حیدر العبادی " نخست وزیر عراق اعلام کرد که نیروهای این کشور بر خلاف جنگ روانی و تبلیغاتی با هدف تاثیرگذاری بر روحیه این نیروها پس از پیروزی های آنها، در حال پیشروی برای آزادسازی استان الانبار هستند.
العبادی این مطالب را دیروز در جلسه پارلمان مطرح کرد؛ این جلسه درباره حادثه «الثرثار» یکی از مناطق راهبردی در استان الانبار واقع در شرق عراق است، برگزار شد.
" حیدر العبادی " که وزیر دفاع و وزیر کشور نیز همراه وی بودند، در پارلمان با اشاره به برخی چهره های سیاسی در استان الانبار که درباره توانمندی نیروهای عراقی تشکیک ایجاد می کنند، تاکید کرد که جنگ روانی علیه نیروهای عراقی و شهروندان وجود دارد و روند تحولات امنیتی در جهت بهتر شدن پیش می رود.
العبادی در جلسه پارلمان گفت: گروه تروریستی داعش هیچ پیروزی نظامی کسب نکرده است، و آنچه در الانبار گفته می شوند چیزی جز جنگ روانی نیست و متاسفانه برخی از چهره های سیاسی در این جنگ مشارکت دارند، و اعلام کردند که الانبار سقوط کرده است تا بین مردم ایجاد رعب و وحشت کنند و در نتیجه آنها از شهر خارج شوند.

العبادی تأکید کرد: این شایعات و جنگ روانی در حالی صورت می گیرد که الانبار همچنان استوار ایستاده است.

در همین حال برخی از نمایندگان مجلس عراق تاکید کردند که العبادی تحولات در خصوص منطقه «ناظم تقسیم» و حادثه منطقه الثرثار را که در رسانه ها بزرگ نمایی شده است تشریح واعلام کرد که این مناطق تحت کنترل نیروهای عراقی است.
"عباس البیاتی" عضو پارلمان عراق در گفتگو با خبرنگار العالم اظهارد اشت: نخست وزیر و وزیران دفاع و کشور تحولات مربوط به منطقه ناظم تقسیم و ثرثار را بیان کرد. برخی ها در این خصوص دچار اشتباه شده اند زیرا الثرثار در کنترل نیروهای عراقی است، اما برخی ها اعلام می کنند که در دست داعش است. بنابراین، در این خصوص جنگ روانی و تبلیغات گسترده ای وجود داد. متاسفانه داعش در عرصه میدانی شکست می خورد، اما در عرصه رسانه ای و تبلیغاتی پیروز است.