پرده‌برداری از مأموریت‌ تازۀ فضاپیمای فوق سری آمریکا

به گزارش افکارنیوز، راشاتودی، پروژۀ فوق سری فضاپیمای X - ۳۷B، در طول سال‌های گذشته یکی از نقاط تاریک فعالیت‌های نیروی هوایی ایالات‌متحده بوده است، به‌طوری که این مسئله باعثشده نظریات و تحلیل‌های متعددی در این خصوص مطرح شوند. اکنون، وزارت دفاع این کشور، برای اولین بار، به گوشه‌ای از کنجکاوی‌های افکار عمومی داخل و خارج از آمریکا پاسخ داده و جزئیاتی از مأموریت تازه X - ۳۷B را ارائه کرده است.

در طول این سال‌ها، نظرات گوناگونی در این خصوص مطرح شده بود و گروهی این فضاپیما را یک بمب‌افکن فضایی می‌دانستند و بعضی نیز از یک دستاورد جاسوسی فضایی صحبت می‌کردند که یکی از مأموریت‌هایش جاسوسی از ایستگاه فضایی چین است.

به گزارش راشاتودی، قرار است این فضاپیما در بیستم ماه مِه، در آزمایش پیشرانه‌های فضایی الکتریکی هال که با استفاده از راکت‌های اطلس ۵ در تأسیسات هوافضای دماغۀ کاناوِرال در منطقه بِرِوارد ایالت فلوریدا انجام می‌شود، شرکت کند.

فضاپیمای X - ۳۷B، از تولیدات شرکت بوئینگ است و حدود ۸.۸ متر طول و ۳ متر ارتفاع دارد و مجموع طول بال‌های آن نیز به ۴.۶ متر می‌رسد.

۲ فروند از این فضاپیما تاکنون در اختیار نیروی هوایی ارتش آمریکا قرار داده شده و از سال ۲۰۱۰ تاکنون برای انجام برخی مأموریت‌های مخفی آن نیرو به فضا فرستاده شده است.