فعالیت آزادانه مبلغان تکفیری در بحرین

به گزارشافکارنیوز،سایت خبری " مرآة البحرین " نوشت: چرا دولت بحرین مانع فعالیت یک سلفی تکفیری به نام شیخ " جلال الشرقی " نمی شود؟ جلال الشرقی مارس ۲۰۱۵ جُمانه حدّاد را که یک نویسنده زن لبنانی است، کافر خواند و ریختن خونش را جایز و مباح دانست.

جمانه حداد می خواست برای مشارکت در جشنواره شعر خوانی " بهار فرهنگ " به بحرین سفر کند، ولی دولت منامه مانع ورود وی شد، ولی هیچ اقدامی نیز برای مقابله با مبلّغ تکفیری نکرد.
" جلال الشرقی " شیعیان بحرین را کافر خواند و بار دیگر به آنان ناسزا گفت، و به آنها القابی ناشایست همچون " آتش پرست، ستون پنجم و منافق " نسبت داد.

الشرقی در آخرین فیلمی که از وی پخش شده است، می گوید: " من به شما درباره آنان(شیعیان) هشدار می دهم. ما باید با آنان با خشونت و قاطعیت برخورد کنیم زیرا با منافقین نباید مدارا کرد. خداوند نیز به ما دستور برخورد قاطعانه با منافقین را داده است. آنان اهل جهنم هستند زیرا منافق و کافرند. "
دولت بحرین به جای بازداشت و محاکمه الشرقی به اتهام توهین به شیعیان و ایجاد اختلاف بین مسلمانان و ضربه زندن به وحدت ملی؛ همچنان به وی اجازه می دهد که در مسجد کانو در شهر حمد(جنوب منامه) سخنرانی کند.

یکی از وکلای بحرین به نام فاطمه الحواج می گوید: دادستانی کل بحرین باید شیخ الشرقی را به اتهام توهین به شیعیان بازداشت کند.
یک سلفی تکفیری دیگر به نام شیخ جاسم السعیدی که عضو پارلمان بحرین است، سال ۲۰۱۲ به شیعیان این کشور ناسزا گفت و به آنان توهین کرد.
شیخ محمد خالد عضو جمعیت منبر اسلامی – شاخه سیاسی اخوان المسلمین بحرین - نیز همچنان به شیعیان این کشور توهین می کند و آنان را فرزندان متعه می خواند.

با این حال، " خالد بن علی آل خلیفه " وزیر دادگستری و امور اسلامی بحرین به جای مقابله با مبلغان تکفیری این کشور، خبرنگاران منتقد را هدف گرفته است و مطالب آنان را سخیف می خواند.
- See more at: http://fa.alalam.ir/news/۱۶۹۹۶۷۱#sthash.ASGME۲iu.dpuf