رایزنی پادشاه مغرب با مقامات امارات درباره یمن

به گزارش افکارنیوز، «محمد ششم» پادشاه مغرب دوشنبه(دیروز) وارد امارات عربی متحده شد و مورد استقبال رسمی مقامات این کشور قرار گرفت. وی قرار است پس از آن به عربستان سفر کند.

یک کارشناس نظامی به وبگاه خبری «العربی الجدید» گفت پرونده‌های نظامی و امنیتی از جمله چگونگی حمایت از حمله نظامی عربستان سعودی به یمن در صدر اهداف سفر پادشاه مغرب به امارات و ریاض است.

از سوی دیگر «سعید الصدیقی» استاد روابط خارجی در دانشگاه «فاس» گفت: تحولات جاری در منطقه خصوصا در یمن و عراق بخش مهمی از مذاکرات پادشاه مغرب در عربستان یا امارات را به خود اختصاص داده است به ویژه اینکه مغرب شریک جنگ آنها در یمن، عراق یا سوریه علیه داعش بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ نشانه‌ای از احتمال پایان نزدیک عملیات نظامی در یمن وجود ندارد رایزنی‌های پادشاه مغرب با رهبران امارات و عربستان درباره گزینه‌های نظامی آینده و میزان آمادگی مغرب برای ارائه کمک نظامی بیشتر خواهد بود اگر این عملیات به مداخله نظامی کشیده شود.

این تصریح کرد: هدف اساسی از مشارکت مغرب در عملیات نظامی یمن دفاع از عربستان سعودی در درجه اول است و هیچ ارتباطی با بازگرداندن حکومت مشروع -به گفته وی- ندارد.