یمن، گورستان اشغالگران

به گزارش افکارنیوز، در اولین واکنش انصارالله یمن به برگزاری نشست گفت وگو برای حل بحران یمن، " محمد البخیتی " عضو دفتر سیاسی جنبش " انصارالله " گفت: جلسات گفت وگو میان گروه های سیاسی یمن حتی تا زمان شروع جنگ، در صنعا، پایتخت یمن، جریان داشت و ما خواهان بازگشت به این گفت وگو و ادامه مذاکرات، از جایی هستیم که قطع شد و به پایان رسید، اما هر گونه گفتگویی چه در ریاض و چه در اماکن دیگر برای ما اهمیتی ندارد.

البخیتی این اظهارات را درپاسخ به سوالی درباره مشارکت یا عدم مشارکت انصارالله در نشست گفت وگو در ریاض برای حل بحران یمن که عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی یمن، دیشب موعد آن را مشخص نمود، ایراد کرد.

هادی مارس گذشته خواهان انتقال جلسات گفت وگو میان طرف های مختلف یمن برای حل و فصل بحران این کشور از صنعا به ریاض پایتخت عربستان و برگزاری این نشست در روز هفدهم ماه مه(۲۷ اردیبهشت) شده بود.

نشست های عربی برای توطئه ضد ملت های اسلامی

البخیتی درباره نشست مشورتی سران کشورهای حوزه خلیج فارس که امروز در ریاض با هدف بررسی برخی از موضوعات از جمله بحران یمن آغاز به کار کرد، گفت: " تاسف آور است که نشست های عربی فقط برای توطئه چینی ضد ملت های عربی و اسلامی و برای تامین منافع غرب و رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

این تحولات درحالیست که در روزهای اخیر گزارش هایی به نقل از اهالی استان عدن در جنوب یمن و منابع دیپلماتیک مبنی بر هلی برد نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی، در یمن در شنبه شب منتشر شده بود که احمد العسیری سخنگوی نیروهای ائتلاف آن را رد کرد.

هلی برد مزدوران آموزش دیده در عربستان برای ضربه به انصارالله

البخیتی افزود: طبق اطلاعات واصله به انصارالله، نیروهایی که در یمن هلی برد شده اند، از عناصر مزدوری هستند که در عربستان آموزش دیده و سپس درعدن هلی برد شده اند، آنان یمنی هستند و درازای دریافت مشوق های مالی از سوی کشورهای متجاوز، دراین عملیات شرکت می کنند و این مساله نشان دهنده میزان توطئه برای ضربه زدن به ثبات یمن است.

یمن، گورستان اشغالگران

البخیتی تاکید کرد که ملت یمن با هرگونه تجاوز خارجی ها مقابله خواهد کرد و یمن به گورستانی برای اشغالگران تبدیل خواهد شد.

وی درباره ارتباط میان انصارالله و دولت های اریتره و جیبوتی بعد از عملیات هلی برد گفت: تماس های رسمی میان یمن با اریتره و جیبتوتی برقرار است و از دولت های این کشورها انتظار داریم که اجازه ندهند که از خاکشان به عنوان مکانی برای تعرض به یمن استفاده شود.