ملت عراق در نقشه‌ تجزیه‌طلبانه دشمنان هوشیار باشند

به گزارش افکارنیوز، فریاد راوندوزی وزیر فرهنگ و ارتباطات عراق بعدازظهر امروز با آیت‌الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در این دیدار با قدردانی از تلاش‌های فرهنگی و تربیتی دولت عراق و وزارت فرهنگ این کشور خواستار آگاهی و هوشیاری کامل در برابر نقشه‌های تجزیه‌طلبانه دشمنان اسلام برای سیطره بر سرنوشت ملت‌های مسلمان و به یغما بردن ثروت‌ها و نیروی موجود در این کشور شد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری وحدت و اتحاد ملت عراق را در برابر دخالت‌های آمریکا خواستار شد و همه اقوام و مذاهب را به کنار گذاشتن اختلافات و در نظر گرفتن مصالح عالیه کشور عراق دعوت کرد.

وی کشور عراق را کشوری دارای فرهنگ و تمدن باسابقه دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تربیت جوانان و نوجوانان عراقی با افکار و اندیشه‌های معتدل و اصیل اسلامی تأکید کرد.

هاشمی شاهرودی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام از طریق رسانه‌ها و برنامه‌های فاسد و منحرف، تقویت و حمایت از روش‌های نوین و روزآمد را برای رساندن پیام و اندیشه اسلام به عنوان تنها راه مقابله با امواج سخت‌گیر دروغ‌پردازی‌ها و ترویج فساد و فحشا متذکر شد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان برای مسئولان فرهنگی عراق آرزوی موفقیت کرده و همکاری دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق را راهگشای بسیاری از مشکلات منطقه دانست.

بنا بر این گزارش وزیر فرهنگ و ارتباطات عراق پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های وزارتخانه متبوع خود با اشاره به مشکلات مختلف و شرایط حساس عراق و دخالت‌های کشورهای بیگانه و نقش برخی کشورهای منطقه‌ای در تشدید افراطی‌گری‌های مذهبی و قومی را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت فرهنگسازی مناسب برای ایجاد فضای تفاهم و گفت‌وگو تأکید کرد.

راوندوزی نیروهای انسانی با فرهنگ و تاریخ تمدن غنی کشور عراق را از جمله سرمایه‌های باارزش و بی‌نظیر در جهان خواند و خواستار بهره‌مندی بیشتر از تجربه‌های موفق و ارزشمند جمهوری اسلامی در زمینه سیاست‌گذاری‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای شد.

وزیر فرهنگ و ارتباطات عراق اسلام را به عنوان هویت اصلی ملت عراق برشمرد و مؤلفه‌های فرهنگی متنوع موجود در مذاهب و اقوام مختلف را مایه غنا و ارزشمندی بیشتر فرهنگ این کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/