محورهای سخنرانی ۳ خرداد «نصرالله» اعلام شد

به گزارش افکارنیوز، با اعلام خبر سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در سوم خرداد آینده به مناسبت سالروز «عید مقاومت و آزادسازی»، پیش بینی‌ رسانه‌ها درباره محورهای این سخنرانی آغاز شد. یک رسانه لبنانی اعلام کرد که رئیس جنبش مقاومت اسلامی بر لزوم آزاد سازی «مزارع شبعا» تاکید خواهد کرد.

روزنامه «الجمهوریة» در گزارشی با بیان اینکه سید حسن نصرالله امسال بر خلاف سال گذشته در مراسمی که در منطقه «نبطیه» برگزار خواهد شد، سخنرانی خواهد کرد، افزود: قرار است نصرالله در سخنرانی ۲۴ ماه میلادی جاری(سوم خرداد) به طور تفصیلی درباره مناسبت پیروزی ۲۵ ماه مه و تجربیات مقاومت از سال ۱۹۸۲ تا ۲۰۰۰ سخنرانی کند.

این رسانه لبنان با یادآوری اینکه سید حسن نصرالله سال گذشته در چنین مناسبتی در مراسم «بنت جبیل» سخنرانی کرده بود، تاکید کرد: دبیر کل مقاومت در سخنرانی امسال، درس عبرت گرفتن از تجربیات مقاومت در رقم زدن عید مقاومت و آزاد سازی را خواستار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دبیر کل حزب الله لبنان بر لزوم آزاد سازی «مزارع شبعا»، تپه‌های «کفرشوبا» و بخش لبنانی منطقه «الغجر» ازر اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید و آمادگی مقاومت برای رویارویی با هر گونه تهاجم صهیونیستی را اعلام خواهد کرد.

این گزارش با بیان اینکه نصرالله به تداوم فعالیت حزب الله در بهبود قدرت بازداندگی‌اش اشاره خواهد کرد، نوشت: موضوع نبرد القلمون نیز در سخنرانی نصرالله حضوری چشمگیر خواهد داشت تا درباره دستاوردهای حزب الله در این نبرد و سیطره سریع بر ارتفاعات گسترده سخن گفته شود. دبیر کل حزب الله همچنین بر تداوم نبرد با تروریست‌ها تا شکست دادن کامل افراد مسلح تاکید خواهد کرد.

گزارش روزنامه الجمهوریه حاکی است که تحولات منطقه از جمله حوادث سوریه و یمن و همچنین تحولات داخلی لبنان نیز از سخنرانی سید حسن نصرالله بی بهره نخواهند ماند.