رئیس‌جمهور شیلی ۹ نفر از اعضای کابینه خود را برکنار کرد

به گزارش افکارنیوز، تله‌سور اعلام کرد: «میشل باچلت» رئیس جمهور شیلی روز گذشته ۹ تغییر در کابینه وزرای دولت خود را اعلام کرد؛ وی این اقدام را پس از این‌ که هفته گذشته خواستار استعفای تمامی وزرای کابینه دولتش شد، انجام داد.

این اقدام «باچلت» نخستین تنظیم کابینه وزرای دولت وی از زمانی‌که از ۱۱ مارس ۲۰۱۴(۲۰ اسفند ۹۲) برای دومین بار غیر متوالی منصب ریاست جمهوری را به دست گرفت، می‌باشد.

رئیس جمهور شیلی در این راستا تاکید کرد که امروز زنان و مردان شیلی بدانند، آنچه که قول می‌دهیم به انجام می‌رسانیم؛ گرچه شرایط نامطلوب باشد.

«باچلت» با انجام این تغییرات در کابینه وزرای دولت خود، «خورخه اینسونزا»، «مارسلو دیاز»، «خورخه بورگوس»، «خاویرا بلانکو» و «ایکسمنا رینکون» را به عنوان وزیر دبیر کل دفتر ریاست جمهوری، سخنگوی کابینه جدید ریاست جمهوری، وزیر امور داخلی و امنیت عمومی، وزیر عدالت و دادگستری و وزیر کار و امور اجتماعی شیلی برگزید.

رئیس جمهور شیلی همچنین «خوزه آنتونیو گومز»، «مارکوس باراسا»، «ارنستو اتونه»، «رودریگو والدس پولیدو» را نیز به عنوان وزیر دفاع، وزیر جدید توسعه اجتماعی، وزیر شورای ملی فرهنگ و هنر و وزیر امور مالی این کشور منصوب کرد.

«هرالدو مونیوز» وزیر امور خارجه شیلی تنها وزیر در زمانی‌ است که این کشور با یک دادخواست در دیوان بین‌المللی دادگستری «لاهه» بر سر اختلاف دریایی با بولیوی به منظور دسترسی مستقل این کشور آمریکای لاتین به آب‌های اقیانوس آرام مواجه است در منصب خود باقی خواهد ماند.

رئیس جمهور شیلی خواستار استعفای تمام وزرای کابینه دولت خود شد؛ اقدامی که واکنشهای مختلفی را در بخش سیاسی این کشور در برداشت، برخی این تصمیم باچلت را درست و به جا دانسته در حالی که این تصمیم برخی دیگر را نیز شگفتزده کرده است.