تعداد قربانیان حمله به اتوبوس در کراچی به ۴۳ نفر رسید

به گزارش افکارنیوز، داون صبح امروز ۶ موتورسیکلت سوار مسلح با تهدید راننده اتوبوس مسافربری وی را وادار کردند که اتوبوس را در یک ناحیه دورافتاده از منطقه «صفورا چورنگی» واقع در شهر کراچی متوقف کند و سپس به سمت مسافران آتش گشودند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد اتوبوسی که مورد حمله قرار گرفته است، حامل ۶۰ مسافر بود که بیشتر آنان را مسافران زن تشکیل می‌دادند.

تاکنون بر اثر این حمله تروریستی، ۴۳ نفر کشته شده‌اند در حالی که ۲۰ نفر به شدت زخمی هستند و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش پلیس مهاجمان مسلح بیشتر مسافران را از ناحیه سر و گردن هدف قرار دادند که همین امر سبب افزایش تعداد قربانیان شده است.

این گزارش می‌افزاید افراد مسلح بعد از تیراندازی اولیه وارد اتوبوس شده و تک تک مسافران را هدف قرار دادند.

در گذشته طالبان بارها مردم منطقه کالاش را تهدید به مرگ کرده بود.

بنابر اعلام برخی رسانه‌های محلی، گروه تروریستی جندالله مسولیت حمله کراچی را پذیرفته است.

چند ماه پیش نیز «طالبان پاکستان» با انتشار کلیپی ۵۰ دقیقه‌ای از مردم منطقه «کالاش» خواسته بودند که از راه و رسم آنها پیروی کنند در غیر این صورت کشته خواهند شد.

در همین حال، سید قائم علی‌شاه سر وزیر ایالت سند با محکوم کردن حادثه تروریستی امروز فرمانده پلیس منطقه‌ای را که حادثه در آن اتفاق افتاده به علت بی‌کفایتی در جلوگیری از بروز این حادثه تروریستی برکنار کرد.

چودهری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان هم با محکوم کردن حمله به اتوبوس مسافربری در کراچی از مقامات مسئول خواست هر چه زودتر گزارشی جامع از این حادثه به وزارت کشور ارائه دهند.

فرمانده ارتش پاکستان با محکومیت حادثه تروریستی کراچی سفر خود به «سری‌لانکا» را لغو کرد.

«نواز شریف» نخست‌وزیر پاکستان، «آصف علی زرداری» رهبر حزب مردم، «الطاف‌حسین» رهبر حزب متحده قومی مومنت، «عمران‌خان» رهبر حزب متحده قومی مومنت و سایر رهبران سیاسی در پیام‌های جداگانه حمله به اتوبوس مسافربری در کراچی را محکوم و این ضایعه را به مردم پاکستان تسلیت گفتند.

راهول گاندی رهبر حزب اندین نیشنل کانگرس هند نیز در پیامی حمله به افراد بیگناه در کراچی را به شدت محکوم کرد.