تکیه اوباما بر طرحی پوچ برای کاهش محبوبیت سردار سلیمانی
گروه بین الملل -

سایت «دبکا فایل» وابسته به سیستم اطلاعاتی اسرائیل در گزارشی از جنگ القلمون در مرز لبنان – سوریه، به عنوان مساله مرگ وزندگی برای بشار اسد، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و قاسم سلیمانی ژنرال ایرانی یاد کرده است.

به گزارشافکارنیوز؛ این گزارش در حالیست که سردار سلیمانی در برابر داعش تاکنون پیروزی های فراوانی را کسب کرده است، پیروزی هایی که هرکدام از آنها برگی به برگ افتخارات ایران نه به عنوان عامل گسترش تروریسم بلکه به عنوان مبارزه با تروریسم و خواهان اصلی صلح و ثبات در منطقه افزوده است.

دبکافایل می نویسد این نبرد بین دو گروه رقیب برای دستیابی به پیروزی قاطعانه راهبردی در منطقه قلمون واقع در مرزهای سوریه و لبنان انجام می گیرد. ارتش سوریه و هم پیمانش حزب الله با چنگ و دندان با طرف دیگر یعنی ارتش فتح جدا شده از جبهه النصره وابسته به سازمان القاعده در سوریه، مبارزه می کند.

این نبرد برای همگان غافلگیر کننده بود و دستاوردهای منطقه ای را برای پیروز نهایی میدان به علت ماهیت دشوار جنگی که ایران و حزب الله وسوریه رهبری می کنند، رقم خواهد زد.

نه سید حسن نصر الله و نه شخص دیگری از پیامدهای این جنگ بی خبرند زیرا تحولات ریشه ای در توازن قدرت در منطقه روی داده است و برای اولین بار در ۵سال جنگ داخلی در سوریه، آمریکا و ترکیه و عربستان و قطر و امارات در یک ردیف قرار گرفته و به مخالفان سوری سلاح سنگین می رسانند.

از طرفی قاسم سلیمانی ژنرال ایرانی از جانب آمریکا مورد انتقاد شدید قرار گرفت. در گزارش دبکا آمده است واشنگتن بار دیگر بر خطر اسلحه های شیمیایی سوری – ایرانی به دو علت اساسی متمرکز شده است.

اول: نادیده گرفتن توافق نامه ها و پیمان های بین المللی منع سلاح های شیمیایی از جانب ایران، امری که باعثایجاد تردید در میان غربی ها در مورد صداقت تهران نسبت به پایبندی کاملش به اجرای توافق نامه اتمی دست یافته با دولت های۵ + ۱ شد.

دوم: اوباما به تازگی طرح ارائه شده از شورای امنیت ملی امریکا تکیه کرد زیرا در طرح مذکور آمده است در صورت دستیابی ایرانی ها به توافق هسته ای اوضاع به نفع نیروهای معتدلی مانند علی جعفری ژنرال سپاه پاسداران ایران تمام خواهد شد تا تندروهایی مانند سلیمانی فرمانده گردان های قدس که از نظر امریکا عنصر نامطلوبی است! جعفری در صورت دستیابی به توافق اتمی با غرب به مشوق های اقتصادی دست خواهد یافت دقیقا بر عکس سلیمانی که نسبت به دخالت نظامی ایران در عراق و سوریه و یمن چراغ سبز نشان داد.

سایت مذکور در پایان نوشت :عامل زمان در نهایت اعلام خواهد کرد که تاکتیک امریکایی فعال است یا نه؟ و امیدهایی برای پایان محبوبیت سلیمانی و در نهایت جلوگیری از دخالت نظامی ایران در سوریه و یمن و عراق وجود دارد و شکست حزب الله و اسد در نبرد قلمون از دخالتهای ایران در سوریه کاسته و در پایان قدرت دولت اسد کاهش می یابد و شکست نصر الله و ژنرال سلیمانی یعنی پیروزی مخالفان سوری و حمایت کنندگان آن .